خبرگزاری کار ایران

با هدف «محدود کردن روسیه» مطرح شد؛

احتمال افزایش مدت استقرار ناو «هری ترومن» در مدیترانه

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۹۰۷

ناو هواپیمابر آمریکایی ممکن است بیش از مدت تعیین شده در آب‌های دریای مدیترانه باقی بماند تا بتواند اوضاع در خاور میانه را زیر نظر داشته و روسیه را «محدود» کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، چند روز قبل در پی حمله آمریکا به سوریه، ناو هواپیمابر «هری ترومن» وارد دریای مدیترانه شد. شش روز پس از آن‌که ائتلاف به رهبری آمریکا حمله‌ای موشکی به سوریه را ترتیب داد. 

به گزارش پایگاه اینترنتی دیفنس نیوز، ارتش آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا پس از گذشت مدت ‌زمانی این ناو هواپیمابر را در منطقه نگاه دارد یا نه. 

گفته شده که مقام‌های وزارت دفاع ایالات متحده هنوز این اقدام را مدنظر قرار دارند و آن را «پاسخی به فعالیت‌های بی‌محابا و روزافزون روسیه در منطقه» می‌داند، اقدامی که در راستای استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا قرار دارد.

در عین حال، دیفنس نیوز گزارش داد که ماندن ناو هری ترومن در اروپا «انحرافی بزرگ از حضور معمول و گردشی این هواپیمابر از ماموریت‌هایی است که نیروی دریایی از زمان عملیات طوفان صحرا رهبری‌اش کرده‌اند. در این عملیات خروج از مسیر معمول نتیجه‌ای پیش‌بینی‌شده است.»

دیفنس نیوز گزارش داد که علاوه بر این، ناو ترومن در دریای مدیترانه باید «تذکری باشکوه» از هشدار «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، درباره حمله ادعایی شیمیایی دولت سوریه به مردم باشد.

ناو هری ترومن که در تاریخ ۱۱ آوریل قرارگاه «نورفولک» را ترک کرد، در تاریخ ۱۹ آوریل وارد دریای مدیترانه شد، تقریبا یک هفته پس از آن‌که فرانسه، ایالات متحده و برتانیا به تسهیلات نظامی و غیرنظامی دولت سوریه حمله کردند. 

این در حالی است که «ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه پیش از این اعلام کرده بود که کارشناسان ارتش این کشور هیچ اثری از سلاح‌های شیمیایی در منطقه‌ای از سوریه که «کلاه سفید‌ها» مدعی شدند حمله شیمیایی صورت گرفته، پیدا نکردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که کارشناسان مواد رادیواکتیو، شیمیایی و بیولوژیک به همراه پزشکان ارتش سوریه، منطقه‌ای از دوما که گفته می‌شد حمله شیمیایی در آن صورت گرفته را بازرسی کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز