خبرگزاری کار ایران

دسترسی داماد ترامپ به اسناد محرمانه محدود شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۷۵۳

رسانه‌های آمریکایی از محدود شدن دسترسی داماد رئیس‌جمهوری این کشور به اطلاعات محرمانه در کاخ سفید، خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مجوز امنیتی «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، که برای دسترسی به اطلاعات محرمانه در کاخ سفید استفاده می‌شود، محدود شده است.

کوشنر، که شوهر «ایوانکا ترامپ» و از مشاوران ارشد رئیس‌جمهوری آمریکاست، طی یک سال اخیر از یک مجوز امنیتی موقتی برای قرار گرفتن در جریان گزارش‌های محرمانه در کاخ سفید برخوردار بود.

اکنون کوشنر و سایر دستیاران کاخ‌سفید که مجوز دایمی نگرفته‌اند دیگر حق شرکت در جلسات گزارش‌های محرمانه را ندارند.

رئیس‌جمهور آمریکا به طور روزانه یک گزارش از دستگاه‌های امنیتی دریافت می‌کند که کوشنر تا پیش از این می توانست در جریان آن باشد.

وکیل کوشنر در گفت‌‌وگو با نشریه «پولیتیکو» این خبر را تایید کرده است.

به نظر می‌رسد این تحول بخشی از تلاش «جان کلی» رئیس کارکنان کاخ سفید، در اعمال انضباط بیشتر در دسترسی به اطلاعات محرمانه باشد.

کوشنر علیرغم فقدان تجربه کار دولتی و سیاسی سال پیش در پست مهم مشاور رئیس‌جمهور منصوب شد. او وظیفه میانجیگری با مکزیک و همچنین مذاکرات طرح سازش در خاورمیانه را به عهده داشته است. اما گفته می‌شود که بررسی پیشینه او برای کسب یک مجور دائمی امنیتی کامل نشده است.

جرد کوشنر قبلا مجبور شده پرسشنامه امنیت ملی را که پر کردن آن برای همه کارمندان کاخ سفید الزامی است، به علت جا انداختن بعضی اطلاعات، دوباره پر کند.

هفته پیش گزارش شد که «راد روزنستین» معاون وزارت دادگستری، که بر تحقیقات دادستان ویژه درباره ارتباط احتمالی کمپین ترامپ با روسیه نظارت دارد به کاخ سفید گفته بود که تحقیقات آنها، اعطای مجوز دائم به کوشنر را عقب خواهد انداخت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز