خبرگزاری کار ایران

منتقد کلیدی محافظه‌کاران وزیر کابینه مرکل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۷۹۴

صدراعظم آلمان منتقد کلیدی سیاست‌های مهاجرت حزب حاکم این کشور را به عنوان وزیر کابینه انتخاب می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان تصمیم دارد یکی از سمت‌های کابینه آینده این کشور را به یکی از منتقدان حزب محافظه کاران در این کشور بسپارد.

به نظر می‌رسد این اقدام مرکل در جهت کاهش نارضایتی ها در گروه‌های راست در آلمان است.

بر این اساس، مرکل قصد دارد «جینز اسپاهن» ۳۷ ساله را به عنوان وزیر سلامت در کابینه جدید خود انتخاب کند. صدراعظم آلمان پس از انتخابات ماه سپتامبر در این کشور و کسب پیروزی شکننده با انتقادات گسترده‌ای از سوی دموکرات مسیحی‌ها مواجه شد.

بر همین اساس، چندین مقام ارشد حزب محافظه‌کار آلمان به رهبری «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور از این حزب خواستند تا برای کسب رای حامیان به راست متمایل شود.

آنها از محافظه‌کاران خواستند پیش از آنکه مرکل امروز –یکشنبه- وزرای انتخابی خود را اعلام کند، سیاست‌های خود را به سمت راست متمایل کنند.

بر همین اساس دموکرات‌های مسیحی در آلمان در نشست فردای خود درباره حمایت از توافق ائتلاف با سوسیال دموکرات‌ها رای‌گیری می‌کنند. در صورت رای مثبت، مرکل برای چهارمین بار در راس ائتلاف بزرگ در آلمان قرار خواهد گرفت و برای چهار سال دیگر آن را حفظ خواهد کرد.

اعضای سوسیال دموکرات‌ها هم باید درباره این توافق رای‌گیری کنند.

در همین حال، دبیر کل حزب دموکرات مسیحی‌های آلمان اعلام کرد که انتظار می‌رود دموکرات‌ مسیحی‌ها نیز از این توافق حمایت کرده و اتحاد با مرکل را تصویب کنند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز