خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه قطر:

آماده گفت‌وگو هستیم/ هرگز تسلیم عربستان نمی‌شویم

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۴۸۶

وزیر خارجه قطر تاکید کرد که این کشور هیچ‌گاه تسلیم عربستان نخواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با روزنامه الکترونیکی «اوپینیون اینترناسیونال» فرانسه گفت: «ما دریافته‌ایم که عربستان به دنبال آن است که قطر تسلیم نفوذ این کشور شود اما این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد».

وی با بیان اینکه قطر دارای هویت، تاریخ و استقلال خود است، گفت: «روش کنونی تلاش عربستان برای شکستن ما بی‌فایده است و مردم قطر آماده مبارزه برای دفاع از حاکمیت خود و ما نیز آماده حمایت از مردم قطر هستیم».

این وزیر قطری همچنین تاکید کرد که دوحه از ابتدای محاصره از سوی کشورهای عربی آماده گفت‌وگو با شرط احترام به حاکمیت و قانون بین‌المللی بوده است اما آیا سعودی‌ها نیز آماده گفت‌وگو هستند؟

وزیر خارجه قطر افزود: «زمانی که به وضعیت منطقه و آنچه که در یمن و لبنان رخ می‌دهد نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که سیاست عربستان سعودی نه تنها ثبات قطر بلکه ثبات منطقه را نیز متزلزل کرده است. بنابراین معتقدیم که باید دیدگاه جامعی را در اختیار داشته باشیم و راه‌حل‌هایی برای درگیری‌ها در منطقه از طریق گفت‌وگو و نه تهدید پیدا کنیم».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز