خبرگزاری کار ایران

برگزاری رزمایش هوایی بی‌سابقه مشترک آمریکا و کره‌جنوبی

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۴۱۵

آمریکا و کره‌جنوبی رزمایش نظامی هوایی بی‌سابقه‌ای برگزار می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، یک مقام مسئول در وزارت دفاع کره‌جنوبی امروز –جمعه- اعلام کرد که قرار است نیروی هوایی آمریکا و کره‌جنوبی تمرینات مشترک خود را از اوایل دسامبر آغاز کنند. این رزمایش مشترک چندین پیام به کره‌شمالی ارسال خواهد کرد.

در این تمرینات مشترک که در تاریخ چهارم تا هشتم دسامبر برگزار خواهد شد، ۶ جنگنده از رده اف ۲۲ نیز حضور خواهند داشت.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد که این جنگنده‌ها بیشترین تعداد از جنگنده‌های کلاس اف ۲۲ هستند گه تا کنون در یک مانور هوایی حاضر می‌شوند.

کره‌جنوبی و آمریکا هر ۶ ماه یک‌بار این مانورهای هوایی را برگزار می‌کنند و در مانورهای قبلی ۱۶ نظامی آمریکایی نیز حضور داشتند.

تنش‌ها در شبه جزیره کره در یک سال اخیر تشدید پیدا کرده است و جنگ لفظی میان رهبر کره‌شمالی و رئیس جمهور آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ یانگ افزایش پیدا کرده است.

ترامپ هفته گذشته نام کره شمالی را در فهرست اسامی کشورهای حامی تروریسم قرار داد و تحریم‌ها علیه این کشور را افزایش داد اقدامی که با واکنش کره شمالی همراه بود و پیونگ یانگ این اقدام را تحریک آمیز خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز