خبرگزاری کار ایران

گروه‌های فلسطینی امروز در قاهره گردهم می‌آیند

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۱۵۹

گروه های فلسطینی برای بررسی اجرای توافق آشتی میان جنبش های فتح و حماس در قاهره گردهم آمدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الرای الیوم، گروه های فلسطینی امروز –سه شنبه- سلسله نشست‌های خود را با هدف بررسی راه‌های اجرای توافق آشتی میان جنبش های فتح و حماس برگزار می‌کنند.

این نشست‌ها که قرار است سه روز طول بکشد، در قاهره پایتخت مصر برگزار می‌شود.

فتح و حماس در تاریخ ۱۲ اکتبر گذشته توافق آشتی را در قاهره و با میانجگری مصر امضا کردند و بر اساس این توافق قرار شد حکومت فلسطین تا اول دسامبر کنترل نوار غزه را نیز در اختیار بگیرد. کنترل این منطقه هم اکنون در اختیار جنبش حماس است.

بر همین اساس مقام‌های ۱۳ گروه فلسطینی روز گذشته برای شرکت در این مذاکرات وارد پایتخت مصر شدند. قرار است در این نشست‌ها راه‌های تشکیل دولت واحد ملی جدید تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

ریاست هیئت حماس در این نشست را «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش برعهده دارد. «عزام الاحمد» نیز ریاست هیئت فتح را برعهده دارد.

بر همین اساس حماس برای نخستین بار در یک دهه اخیر اقدام به ارائه کنترل معابر این منطقه به حکومت فلسطین کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز