خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

انتخاب ۹ وزیر زن در کابینه جدید دولت امارات/ دفاع رئیس‌جمهوری فرانسه از توافق هسته‌ای ایران/ درخواست بارزانی از کردهای جهان برای تظاهرات در حمایت از کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۰۳۵

توافق هسته‌ای ایران همچنان یکی از خبرهای مهم جهان در ۱۲ ساعت گذشته را به خود اختصاص داده است و رئیس جمهور فرانسه در سخنانی به حمایت از برجام پرداخت. در همین حال،‌ انتخاب ۹ زن در کابینه جدید دولت امارات متحده عربی، گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری ترکیه و روسیه درباره سوریه و درخواست واشنگتن از بغداد درباره کرکوک از دیگر اخبار مهم جهان در چند ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «نیکولای اسپاسکی» معاون شرکت «روس اتم» روسیه در کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای در مسکو گفت که برجام توافقی موثر بوده است و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

-خبرگزاری رویترز به نقل از نمایندگان کنگره آمریکا از رأی‌گیری مجلس نمایندگان این کشور طی روزهای آتی در مورد تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران خبر داد.

-«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه گفت: اروپا هر چه را که در توان دارد، برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران انجام می‌دهد؛ ضمن آن که وی مایل است مذاکراتی را با ایران در خصوص فعالیت‌های موشکی و نفوذ منطقه‌ای این کشور آغاز کند.

-کاخ کرملین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه درباره تحولات اخیر در بحران سوریه تلفنی گفت‌وگو کرده و همکاری میان دو کشور در چارچوب روند آستانه را مثبت ارزیابی کردند.

-منابع امنیتی افغانستان شب گذشته از وقوع یک حمله انتحاری در یک مسجد شیعیان در غرب شهر کابل خبر داده‌اند. در این حمله که مسئولیت آن را داعش بر عهده گرفته است بیش از ۷۰ نفر کشته شدند.

-مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دولت فدرال را به «تهدید، محاصره و مجازارت ملت کردستان» متهم کرد و از کردهای سراسر جهان خواست به منظور حمایت از اقلیم کردستان عراق دست به تظاهرات بزنند.

-کابینه جدید امارات معرفی شد؛ در این کابینه ۳۱ وزیر حضور دارند که ۹ نفر آنها (حدود یک سوم) خانم هستند.

-یک مقام دولت منطقه‌ای کاتالونیا روز گذشته –جمعه- اعلام کرد که دولت مادرید با اپوزیسیون سوسیالیست برای برگزاری انتخابات منطقه‌ای در ماه ژانویه ۲۰۱۸ در کاتالونیا به توافق رسیده است.

- دولت آلمان برای فروش و ارسال سه زیردریایی به اسرائیل شرطی شامل تعیین تکلیف پرونده فساد مالی نخست‌وزیر این رژیم در این معامله دو میلیارد دلاری تعیین کرده است.

-وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره خشونت‌ها در شمال عراق، از ارتش این کشور خواست اقداماتش در نزدیکی کرکوک را متوقف کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز