خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

قصد ایجاد اختلال در روابط تجاری اروپا با تهران را نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۸۸۵

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید هدف رئیس‌جمهوری این کشور از ارائه راهبرد تازه درقبال ایران، مداخله و اختلال در روابط تجاری اروپا با تهران نیست.

به گزارش ایلنا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه «وال‌استریت ژورنال»، گفت که  هدف «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور از ارائه راهبرد تازه درقبال ایران، مداخله و اختلال در روابط تجاری اروپا با تهران نیست

تیلرسون افزوده که «پیام» دونالد ترامپ در سخنرانی اخیرش درباره ایران، «کاملا روشن» بود و اروپا می‌تواند روابط تجاری خود با ایران را داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفته که ما با اروپایی‌ها شش ماه بر سر توافقنامه برجام کار کردیم و در حال حاضر تصمیم گرفته‌ایم به طور رسمی بر اساس همان توافقنامه، سیاست‌های جدیدی را اتخاذ کنیم.

اشاره وی به سخنرانی ترامپ و بیانیه کاخ سفید در این مورد مبنی بر تلاش آمریکا برای انسداد همه راه‌های ممکن در دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است و اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر در قبال ایران در چارچوب توافقنامه برجام است.

رئیس جمهوری آمریکا در عین حال بارها بر امکان خروج کشورش از برجام سخن گفته و آن را بدترین توافقنامه‌ای دانسته که واشنگتن در تاریخ خود آن را امضا کرده است.

اظهارات تیلرسون برای رفع نگرانی مقام‌های اروپایی در این خصوص بیان شده زیرا طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، «کشورهای اروپایی گمان می‌کنند آمریکا با نامعلوم نشان دادن آینده توافق هسته‌ای با ایران، به صورت عمدی بدنبال فشار بر کارخانه‌ها و شرکت‌های اروپایی به منظور فاصله گرفتن از ایران است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز