خبرگزاری کار ایران

مقام‌های مسکو:

اطلاعاتی درباره دست‌داشتن تروریست‌ها در فاجعه «خان‌شیخون» داریم

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۲۵۷

یک مقام مسئول در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد تروریست‌ها با انفجار بمب حاوی گاز شیمیایی، فاجعه خان‌شیخون در سوریه را رقم زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، وزارت خارجه روسیه، امروز- سه‌شنبه- یادآور شد که دولت سوریه تعهدات خود درچارچوب توافق بر انهدام زرادخانه شیمیایی‌اش را نقض نکرده است.

«میخائیل اولیانف» مدیر بخش کنترل تسلیحات و منع گسترش هسته‌ای وزارت خارجه روسیه در نشستی مطبوعاتی گفت که مسکو اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد حادثه تاسف‌بار آوریل گذشته در شهر خان‌شیخون سوریه ناشی از انفجار بمب حاوی گاز سمی «سارین» بود که از سوی تروریست‌ها انجام شد.

این دیپلمات روسیه خاطرنشان کرد، شرایط امنیتی کنونی در سوریه این امکان را به کارشناسان بین‌المللی داده است که از خان‌شیخون بازدید کنند ولی آنها تاکنون از این کار امتناع کرده‌اند.

وی تأکید کرد که برخی کشورها پرونده سوریه را به‌‌عنوان اهرم فشار علیه دمشق و در راستای تحقق منافع سیاسی خود به‌خدمت می‌گیرند و همین امر باعث بروز اختلافاتی در روند تحقیقات مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل متحد شده است.

کشورهای غربی در هفته‌های پس از حمله با گاز سمی به خان‌شیخون، دولت سوریه را مسئول خوانده بودند. در این حمله هوایی ۸۷ نفر کشته شدند که بسیاری از آنها زن و کودک بودند.

ارتش آمریکا در واکنش به حمله مزبور با موشک کروز به پایگاه هوایی «الشعیرات» در سوریه در حومه حمص حمله کرد چون مدعی شد که حمله به خان‌شیخون از این پایگاه صورت گرفته است.

دولت سوریه بارها اتهام حمله با گاز سمی به خان‌شیخون را رد کرده است. «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه گفته است که حمله به خان شیخون «صد در صد ساختگی بوده است».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز