خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آلمان:

اون استراتژی‌ای فکر‌شده را دنبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۰۷۹

وزیر خارجه آلمان مذاکره مستقیم را راه‌حل بحران کره شمالی می‌داند و می‌گوید رهبر این کشور آسیایی، دیوانه نیست بلکه استراتژی‌ای فکر شده را دنبال می‌کند.

به گزارش ایلنا، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان می‌گوید که برای حل کشمکش حاضر با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی بر سر برنامه سلاح‌های اتمی این کشور «قوه تخیل و گام‌های جسورانه» لازم است.

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی «بیلد» گفت که در مذاکرات مستقیم باید به کره شمالی نشان داد که «برای حفظ امنیت، تضمین دیگری غیر از بمب اتمی» وجود دارد.

گابریل تاکید کرد که «کیم دیوانه نیست»، بلکه «استراتژی‌ای را دنبال می‌کند که با خونسردی درباره‌اش فکر شده است».

گابریل گفت: «او فکر می‌کند وقتی بمب اتم داشته باشد، امنیت رژیم‌اش تامین شده است؛ چون کسی جرأت نخواهد کرد او را تهدید کند.»

گابریل گفت باید منتظر بود و دید که تحریم‌های اخیر علیه کره‌شمالی چه تاثیری خواهد داشت. او گفت: «تحریم نیاز به زمان دارد تا تاثیرش را بگذارد.»

گابریل گفت که کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا چنین تضمین امنیتی را برای اروپا به وجود آورده و در مورد کره شمالی هم تنها مذاکرات مستقیمی که در آن کشورهای دارای حق وتو در سازمان ملل، آمریکا، چین و روسیه شرکت داشته باشند، می‌تواند به برون‌رفت از بن‌بست بینجامد.

وزیر خارجه آلمان، یکشنبه با سیاستمداران چین درباره برنامه اتمی کره‌شمالی گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز