خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل بر لزوم یکپارچگی عراق تأکید کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۸۰۲

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن حمایت از استقلال و یکپارچگی کشور عراق، با همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان در شرایط فعلی مخالفت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «استفان دوگاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد، از منظر «آنتونیو گوترش» دبیرکل، همه‌پرسی برنامه‌ریزی‌شده برای سوم مهر ماه در اقلیم کردستان عراق قادر است به «نیازها به شکـست‌دادن داعش در عراق ضربه زده» و مانع از بازسازی شهرها و مناطق بازپس‌گرفته‌شده طی ماه‌های گذشته شود.

در بیانیه منتشرشده در روز یکشنبه، گفته شده «دبیر کل سازمان ملل به استقلال، تمامیت ارضی و یک‌پارچگی عراق احترام گذاشته و بر این عقیده است که همه موضوعات مهم میان دولت فدرال و اقلیم کردستان، باید از طریق گفت‌وگوی ساختاری و مصالحه سازنده به دست آید.»

گوترش از رهبران سراسر عراق خواسته است تا با «بردباری و خویشتن‌داری» با این موضوع روبه‌رو شوند.

دبیر کل سازمان ملل در عین حال در مورد تاثیر همه‌پرسی بر بازگشت میلیون‌ها آواره ناشی از نبردها با گروه داعش، به محل زندگی خود، ابراز نگرانی کرده‌است.

«مسعود بارزانی» رئیس دولت اقلیم کردستان عراق، هفته گذشته اعلام کرد این اقلیم در موعد مقرر دست به برگزاری همه‌پرسی برای استقلال خواهد زد.

«هیمن هورامی» یکی از مشاوران بارزانی، گفته بود در برگه همه‌پرسی از رای‌دهندگان پرسیده می‌شود: آیا خواهان استقلال کردستان هستید؟»

همه‌پرسی در اقلیم کردستان با مخالفت‌هایی داخل و خارج از عراق روبه‌رو شده‌است. دولت مرکزی عراق، ترکیه و ایران، با این همه‌پرسی مخالفت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز