خبرگزاری کار ایران

پرونده سوریه در راس رایزنی‌های لاوروف در عربستان

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۸۷۷

وزیر خارجه روسیه در دیدار با پادشاه و وزیر خارجه عربستان سعودی، پرونده سوریه را در راس رایزنی‌ها قرار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، امروز- یکشنبه- در جده با «سلمان بن‌عبدالعزیز» و «عادل الجبیر» پادشاه و وزیر خارجه سعودی دیدار و با آنها درباره بحران قطر و مسائل جاری منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه روسیه بعد از دیدار با رهبران سعودی، عازم اردن می‌شود تا با «عبدالله دوم» و «ایمن الصفدی» پادشاه و وزیر خارجه این کشور نیز ملاقات کند.

محور رایزنی‌های وزیر خارجه روسیه در عربستان سعودی و اردن، اوضاع یمن، عراق و لیبی، و موضوع مناقشه فلسطینیان و اسرائیلی‌ها و همچنین پرونده سوریه و تحولات مربوط به نشست آستانه اعلام شده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رایزنی‌های لاوروف علاوه بر بحران سوریه، همچنین درخصوص بحران قطر خواهد بود و مسکو «کشورهای منطقه را به حل و فصل بحران‌ها از طریق گفتمان و ایجاد راه‌حل‌هایی میانه، که اتحاد منطقه را در برابر چالش‌های فرارو حفظ کند، دعوت می‌‌کند.»

سفر سرگئی لاوروف به عربستان سعودی، دو هفته بعد از سفر منطقه‌ای وی انجام می‌شود. وزیر خارجه روسیه در تور منطقه‌ای خود، به کویت، امارات و قطر رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز