خبرگزاری کار ایران

تعلیق فعالیت‌های ناوگان دریایی آمریکا در اقیانوس آرام

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۷۰۷

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در پی حوادث اخیر در اقیانوس آرام، ماموریت‌های ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، فرمانده نیروی دریایی آمریکا ماموریت‌های ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش آمریکا در اقیانوس آرام را به حالت تعلیق درآورد.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد به دلیل حوادث اخیر در اقیانوس آرام، ماموریت‌های ناوگان هفتم نیروی دریایی متوقف می‌شود تا دلیل وقوع این حوادث بررسی شده و از تکرار حوادث جلوگیری شود.

بامداد امروز-دوشنبه- ناوشکن جان اس. مک‌کین ارتش آمریکا، در آب‌های شرق سنگاپور با یک کشتی تجاری تصادف کرد.

تصادف ناو جنگی و کشتی تجاری آسیب‌هایی هم به خود ناو وارد کرده، هرچند نیروی دریایی ایالات متحده تاکید کرده که برای بازگشت آن به بندر به کمک کشتی دیگری نیاز نبود.

ناو جان اس. مک‌کین که حامل موشک‌های هدایت‌شونده‌ است، به ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش آمریکا تعلق دارد. این دومین بار طی دو ماه گذشته است که یک کشتی جنگی از این ناوگان با یک کشتی تجاری، در اقیانوس آرام تصادف می‌کند.

در ۲۷ خرداد ماه نیز ناوشکن «یواس‌اس فیتزجرالد» با یک کشتی تجاری در نزدیکی ساحل ژاپن برخورد کرده بود که در جریان آن هفت تن ناپدید و سه نفر زخمی شدند.

در پی سانحه خرداد ماه، کاپیتان یواس‌اس فیتزجرالد از فرماندهی برکنار شد و همچنین احکامی تنبیهی برای شماری دیگر از ملوانان صادر شد.

مقر ناوگان هفتم نیروی دریایی ارتش ایالات متحده، ژاپن است. ناوشکن جان اس. مک‌کین در راه سنگاپور، برای عملیات معمول پهلوگرفتن در بنادر دیگر بود. بنا بر اطلاعات منشرشده در وب‌سایت نیروی دریایی، بندر خانگی جان اس. مک‌کین، یوکوسوکا در ژاپن است، ۲۳ افسر ارشد، ۲۴ افسر جز و ۲۹۱ ملوان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز