خبرگزاری کار ایران

«تشکیل هیات منصفه» برای بررسی اسناد مداخله روسیه در انتخابات آمریکا

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۳۲۳

منابع مطلع می‌گویند بازرس ویژه‌ تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ‌یک هیات عالی منصفه تشکیل داده است که شروع به صدور احضاریه‌هایی برای افراد کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از وال‌استریت ژورنال، «رابرت مولر» بازرس ویژه‌ای که درباره رابطه اعضای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» و روسیه در حال تحقیق است با تشکیل یک هیات عالی منصفه شروع به احضار کردن افراد کرده است.

براین اساس، احضاریه‌ها ارسالی از سوی بازرس ویژه در ارتباط با دیدار پسر ارشد ترامپ با یک وکیل روس است.

این دیدار که ماه ژوئن گذشته روی داد و «دونالد ترامپ جونیور» به همراه «جرد کوشنر» داماد ترامپ و «پل منافارت» رئیس وقت ستاد وی نیز در آن حضور داشتند، برای ماه‌‌ها مخفی نگه داشته شده بود و تنها در پی تحقیقات روزنامه «نیوریورک‌تایمز» بود که از وقوع و جزئیات آن پرده برداشته شد.

در قانون قضایی آمریکا، یک هیات منصفه عالی معمولا برای آن تشکیل می‌شود که شواهد و مدارک گردآوری شده در جریان یک تحقیق و تفحص را سبک و سنگین کند و بگوید آیا این یافته‌ها برای درخواست رسمی یک روند قضایی به اندازه کافی «محکمه‌پسند» است یا خیر. چنین هیاتی در مقام گناهکار یا بی‌گناه شناختن افراد نیست اما درباره اعلام جرم علیه اشخاص یا نهادها قضاوت خواهد کرد.

تشکیل این هیات منصفه عالی می‌تواند نشان از پیشرفت تحقیقات بازرس ویژه، رابرت مولر، داشته باشد و این که ممکن است به زودی نتایجی از آن رسما علنی شود.

در همین حال، «سی‌ان‌ان» گزارش کرده که بازرس ویژه و تیم حقوقی او مشغول بررسی این فرضیه هستند که رابطه مالی میان گروه اقتصادی عریض و طویل اقتصادی آقای ترامپ و اعضای خانواده او با روسیه را بررسی کنند.

سی‌ان‌ان همچنین می‌گوید کمیته تحت نظر رابرت مولر که خود سابقه ریاست اف‌بی‌آی را داشته، در حال تحقیق بیشتر درباره پل منافارت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ هستند. تحقیقات جدید از منافارت پس از آن شکل گرفته که شنودهایی از گفت‌وگوهای مقام‌های روسیه به دست آمده که در آنها نام منافارت مورد اشاره قرار گرفته است.

تحقیقات درباره این پرونده پس از آن به دست مولر سپرده شد که ترامپ، سه ماه پیش، «جیمز کومی» رئیس سابق اف‌بی‌آی را اخراج کرد.

ترامپ بارها این تحقیقات و هرگونه اتهامی درباره ارتباط با روسیه را واهی خوانده و آن را با هدف تخطئه رئیس جمهور ارزیابی کرده است.

اخبار مربوط به تشکیل هیات منصفه عالی در حالی روز پنجشنبه منتشر شد که ترامپ در سخنانی با انتقاد از تحریم‌های جدید علیه روسیه، سردی روابط با مسکو را «خطرناک» خواند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز