خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس آمریکایی: موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره‌شمالی همچنان دچار نقص فنی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۴۴۱

یک کار‌شناس آمریکایی اعلام کرد موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی همچنان دچار ایران فنی است ولی این کشور قادر خواهد بود تا سال آینده موشک‌های قاره‌پیمایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارا هستند و می‌توانند هر نقطه‌ای از آمریکا را هدف قرار دهند آماده کند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک کار‌شناس آمریکایی اعلام کرد به رغم اینکه موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای کره‌شمالی هنوز هم ایرادات فنی دارند ولی پیونگ‌یانگ تا سال آینده میلادی خواهد توانست موشک‌های بالستیک قاره‌پیمایی را آماده کند که ضمن داشتن توانایی حمل کلاهک هسته‌ای تمامی آمریکا را زیر آتش خود بگیرد. 

کره شمالی با پیشرفت صنعت موشک‌سازی خود به دنیا هشدار داده و همچنین «کیم ‌جونگ اون» رهبر این کشور در ماه جاری میلادی دو موشک بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کرده است. 

نخستین آزمایشی که رهبر کره‌شمالی آن را هدیه‌ای برای «آمریکایی‌های حرام‌زاده» خواند، نشان داد این موشک قابلیت هدف قرار دادن آلاسکا را دارد. 

کار‌شناسان اعلام کرده‌اند موشک دوم برد بیشتری نسبت به موشک اول داشته و توانایی هدف قرار دادن سواحل غربی ایالات متحده را دارا است. 

 «مایکل المن»، کار‌شناس موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک و اندیشکده تحلیلی نورث ۳۸، در اینباره اظهار داشت این موشک با قابلیت بازگشت مجدد به جو که می‌تواند کلاهکی را از فضا مجدداً به جو کره زمین بازگرداند، در دومین آزمایش موشکی کره‌شمالی شکست خورده است. 

وی خاطرنشان کرد به احتمال فراوان این موشک متلاشی شده ولی پیش از نابودی کامل، ظاهراً این موشک قسمت‌های بیرونی خود را از دست داده و سپس متلاشی شده است. 

این ارزیابی بر اساس فیلمی صورت گرفته که در «هوکایدو» ژاپن گرفته شده و نشان می‌دهد که جسمی در آسمان شهر و در ارتفاع حدود شش تا دو و نیم مایلی (چهار تا ۱۰ کیلومتری) از سطح زمین متلاشی شده است. 

المن اعلام کرد به نظر می‌رسد که پیونگ یانگ به سرعت در حال یادگیری است و برمبنای برنامه آزمایشات موشکی کره‌شمالی، آماده‌سازی یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای در سال آتی میلادی محتمل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز