خبرگزاری کار ایران

آمریکا مقررات امنیت پرواز را سخت‌تر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۹۴۷۴۵

وزیر امنیت داخلی آمریکا از احتمال ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در تمام پروازهای داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش ایلنا، «جان کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا، یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز»، اعلام کرد، ممنوع کردن بردن لپ‌تاپ به داخل کابین در همه پروازهای بین‌المللی را مد نظر دارد.

کلی اظهار داشت، تهدید برای شکل دادن حملات در داخل خاک آمریکا جدی است و به گفته او، تروریست‌ها ضد آمریکا «به طرز وسواس‌گونه‌ای» در پی ساقط کردن یک پرواز آمریکایی هستند.

ممنوعیت حمل لپ‌تاپ ابتدا برای هشت کشور ترکیه، مراکش، اردن، مصر، امارات، قطر، کویت و عربستان سعودی اعمال شد اما دو هفته پیش، صحبت از تسری این ممنوعیت به پروازهایی که از مبداء اروپا به سوی آمریکا می‌آیند هم مطرح شد اما مسکوت ماند.

آن طور که گزارش شده، این قانون جدید در پی نگرانی از امکان جاسازی بمب در لپ‌تاپ‌ها اتخاذ شده است اما سخنان یکشنبه وزیر امنیت داخلی آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره سخت‌‎تر شدن محدودیت‌ها برای مسافران بین‌المللی به مقصد ایالات متحده را افزایش داده است.

کلی تاکید کرده پس از حمله روز دوشنبه در شهر «منچستر» بریتانیا، که به کشته شدن ۲۲ نفر، از جمله ۷ کودک، انجامید، کاخ‌سفید بر چگونگی «مقابله با تروریسم» متمرکز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز