خبرگزاری کار ایران

شیخ عیسی قاسم به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۹۳۹

دادگاه بحرین امروز –یک‌شنبه- رهبر شیعیان بحرین را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، دادگاه بحرین امروز –یک‌شنبه- و پس از چهار بار به تعویق انداختن محاکمه شیخ «عیسی قاسم» رهبر مذهبی شیعیان بحرین به دلیل اعتراض‌های شدید مردمی، وی را به یک سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

دادگاه بحرین شیخ عیسی‌قاسم را به بهانه فساد مالی واجرایی کردن فریضه خمس، محکوم کرده است.

«باقر درویش» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین در واکنش به این اقدام دولت بحرین، از آن به عنوان اعلام جنگ نظام حاکم علیه اکثریت سیاسی مخالف دولت یاد کرد.

درویش ادامه داد: «هدف قرار دادن شیخ عیسی قاسم در واقع هدف قرار دادن گروه‌های مخالف دولت است که در راه دستیابی به عدالت اجتماعی مبارزه می‌کنند.»

پیش از این نیز دولت بحرین با نسبت دادن برخی اتهام‌ها به شیخ عیسی قاسم، وی را سلب تابعیت کرده بود.

جلسه محاکمه پیشین که قرار بود دو هفته قبل برگزار شود، به علت تظاهرات و اعتراض‌های گسترده مردم بحرین در حمایت از رهبر مذهبی خود به تعویق افتاده بود.

ده‌ها هزار نفر از مردم بحرین با پوشیدن کفن دست به تظاهرات سراسری در این کشور در حمایت از شیخ عیسی قاسم زده‌اند. همچنین تعداد زیادی از نیروهای امنیتی عربستان سعودی با تجهیزات کامل وارد بحرین شده  بودند.

علمای بحرین با صدور بیانیه اعلام کرده بودند که هرگونه حماقت رژیم آل‌خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم به شدیدترین شکل ممکن پاسخ داده می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز