خبرگزاری کار ایران

فراخوان مقتدی صدر برای روزه‌داری ۳ روزه در حمایت از اسرای فلسطینی

asdasd
کد خبر : ۴۸۳۶۶۸

یک شخصیت برجسته عراقی از اهالی شهر نجف خواست که به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب غذا کننده در زندان‌های صهیونیستی، سه روز روزه‌داری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سید مقتدی صدر طی نامه‌ای که در سیزدهمین روز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی دربند زندان‌های صهیونیستی برای آنها ارسال کرد، به رژیم صهیونیستی هشدار داد که ادامه اسارت این اسرا در زندان‌های صهیونیستی سرآغاز مرحله نابودی این رژیم است.

وی خاطر نشان کرد که «دوستان بدانید که رژیم صهیونیستی ناگزیر از بین خواهد رفت و اعتصاب غذای شما بی‌نتیجه نخواهد ماند. شما بهترین حماسه‌های آزادی و آزادی‌خواهی از چنگال‌های ظلم و اشغالگری شوم حاکم بر اراضی مقدس‌تان را رقم زده‌اید.»

صدر در ادامه نامه خود آورده است: «ما در استان نجف، سه روز به نشانه حمایت از شما و آرمان بحق‌تان روزه‌داری می کنیم و در عین حال از داعیه‌داران دموکراسی می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر شما را آزاد کند و در غیر این صورت، مظلومیت شما سرآغاز دوران سقوط و نابودی آن خواهد بود.»

وی افزود: «ای صاحبان انقلاب سنگ و انقلاب چاقوها و قیام در زندان‌ها، شما حتما پیروز خواهید شد و ما هم در این پیروزی با شما شریک خواهیم بود.»

بر اساس این گزارش، بیش از هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی از تاریخ ۱۷ آوریل جاری در تلاش برای بهبود شرایط معیشتی خود در زندان‌های صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده‌اند. رهبری این اعتصاب غذا را «مروان برغوثی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که از سال ۲۰۰۲ در زندان‌های صهیونیستی به سر می‌برد، بر عهده دارد. رژیم صهیونیستی در حال حاضر، شش هزار و ۵۰۰ اسیر فلسطینی را در زندان‌های خود نگهداری می‌کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز