خبرگزاری کار ایران

واکنش جهان به نتایج انتخابات فرانسه

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۹۲۵

با راهیابی دو نامزد مستقل و جناح راست افراطی انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه به دور دوم، مقام‌های مختلف بین‌المللی واکنش خود به انتخابات فرانسه را اظهار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، با مشخص شدن نتایج دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل و «مارین لوپن» نامزد راست افراطی توانستند با اختصاص بیشترین میزان رأی به خود به دور دوم انتخابات راه یابند.

با پایان یافتن دور نخست این انتخابات رهبران و مقام‌های مختلف بین المللی به اظهار نظر در این خصوص پرداختند.

«ژان کلود یونکر» رئیس‌ کمیسیون اروپا با انتشار توئیتی، برای امانوئل ماکرون، نامزد مستقل و طرفدار اتحادیه اروپا آرزوی موفقیت کرد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا نیز با انتشار یک پیام توئیتری اظهار امیدواری کرد ماکرون در دور دوم این انتخابات موفق شود.

«میشل بارنیر» مذاکره کننده ارشد کمیسیون اروپا نیز با ابراز نگرانی از رویکرد لوپن در حمایت از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، اظهار امیدواری کرد ماکرون موفق شود.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد مسکو از هر نتیجه‌ای که در انتخابات فرانسه رقم بخورد، حمایت می‌کند و خواهان روابط خوب و سودمند دوطرفه است.

البته از روسیه به عنوان یکی از حامیان مارین لوپن نام برده می شود.

«استفان زایبرت» سخنگوی صدراعظم آلمان نیز با انتشار یک پیام توئیتری ضمن آرزوی موفقیت برای ماکرون اظهار امیدواری کرد که با پیروزی وی یک اتحادیه اروپای قوی و اقتصادی مستحکم شکل بگیرد.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان نیز اعلام کرد امیدوارم رئیس‌جمهوری بعدی فرانسه ۳۹ ساله باشد. وی همچنین با ابراز رضایت از پیش‌تازی ماکرون از وی به عنوان یک نامزد طرفدار اتحادیه اروپا نام‌ برد.

«هاینز کریستین استراچه» رهبر حزب راست افراطی اتریش با تبریک به مارین لوپن حضور وی در دوم انتخابات را یک پیروزی تاریخی برای وی دانست.

وی در پیامی که در صفحه فیسبوک خود منتشر کرد، ضمن اشاره به حمایت احزاب مختلف از ماکرون پیروزی لوپن را یک امر تعجب برانگیز قلمداد کرد.

«جورج آزبورن» وزیر دارایی سابق و محافظه کار بریتانیایی ضمن ستایش از نتایج به دست آمده در انتخابات فرانسه با انتشار پیامی توئیتری با تبریک به برندگان مرحله نخست، اظهار امیدواری کرد فرد شایسته به ریاست‌جمهوری فرانسه برسد. 

«لارس لوکه راسموسن»، نخست وزیر دانمارک نیز با ابراز خوشبینی نسبت به پیروزی ماکرون در دور نخست اعلام کرد امیدوارم فردی که نسبت به اتحادیه اروپا دیدگاه بازتری دارد، به پیروزی برسد.

«بورگه برند» وزیر خارجه نروژ نیز که کشورش عضو اتحادیه اروپا نیست با انتشار پیامی توئیتری با اشاره به انتخابات فرانسه اعلام کرد ما خواهان روابط بیشتر با اروپا هستیم.

«گیرت ویلدرز» نماینده پارلمان هلند و رهبر حزب ضد اسلامی و مخالف مهاجران هلند نیز با حمایت از لوپن، حضور وی در دور دوم انتخابات را به یک روز روشن و تابان برای میهن‌پرستان فرانسوی تشبیه کرده و اعلام کرد در نقاط دیگر اتحادیه اروپا نیز خواهان حاکمیت ملی و کم شدن موج مهاجرت به سوی اروپا هستند.

وی در ادامه با تبریک به لوپن برای حضور وی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، افزود لوپن اکنون برای من یک رئیس‌جمهور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز