خبرگزاری کار ایران

انتقاد دی‌میستورا از استراتژی واشنگتن درقبال سوریه؛ آمریکا کجاست؟

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، کمی پیش از آغاز مذاکرات ژنو، نسبت به تعهد آمریکا در بحران سوریه ابراز تردید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، کمی پیش از شروع مذاکرات صلح ژنو، «استفان دی‌‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نسبت به تعهد آمریکا در بحران سوریه ابراز تردید کرد.

"آمریکا کجاست؟" این سوالی بود که د میستورا در سخنرانی خودش در کنفرانس امنیتی مونیخ طرح کرد و گفت: «خودم هم چیزی نمی‌دانم و نمی‌توانم جوابی بدهم.»

او از واشنگتن خواست موضع خود در قبال راه حل مسالمت‌جویانه برای بحران سوریه را روشن کند. دی‌میستورا گفت: «جای استراتژی روشن ایالات متحده خالی است و من در انتظار چنین راهبردی هستم.»

دولت تازه آمریکا همچنان سرگرم بررسی اولویت‌های خود در مسئله جنگ داخلی سوریه است و این در حالی است که پنجشنبه (۲۳ فوریه) مذاکرات صلح سوریه با سرپرستی و نظارت سازمان ملل در ژنو از سر گرفته می‌شود.

قرار است در مذاکرات جدید، پیرامون طرح‌های مربوط به دولت انتقالی، قانون اساسی تازه و انتخابات در سوریه گفت‌وگو شود. دی‌میستورا در مونیخ گفت، تداوم خونریزی و درگیری در سوریه، این مذاکرات را دشوار و افق نتیجه‌بخش بودن آن را تار می‌کنند.

نمایندگان معارضان سوری که در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور داشتند، برای حضور در مذاکرات ژنو اعلام آمادگی کردند اما همزمان خواهان تشدید فشار بر «بشار اسد» رئیس‌جمهوری قانونی این کشور برای کناره‌گیری از قدرت شدند. 

 

کد خبر : ۴۶۱۸۱۰