خبرگزاری کار ایران

مقام‌های پیونگ‌یانگ:

آزمایش موشکی کره‌شمالی موفقیت‌آمیز بوده است

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۰۰۲

کره‌شمالی از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش موشکی این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، کره‌شمالی اعلام کرده است آزمایش موشکی روز گذشته این کشور موفقیت‌آمیز بوده است. هم‌زمان در واکنش به این آزمایش، کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت شده‌اند.

پیونگ‌یانگ روز گذشته رسما پرتاب آزمایشی یک موشک سطح به سطح بالستیک را تایید کرد و ضمن موفقیت‌آمیز خواندن این آزمایش گزارش کرد که «کیم جونگ اون» رهبر این کشور شخصا بر این آزمایش نظارت کرده است.

در همین حال، کره‌جنوبی این آزمایش را یک تحریک نظامی خوانده که قصدش محک زدن واکنش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بوده است.

ترامپ که شب گذشته میزبان «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن بود، در یک کنفرانس خبری مشترک بسیار کوتاه، به گفتن تنها یک جمله بسنده کرد: «آمریکا صد در صد از ژاپن به عنوان یک متحد بزرگ حمایت می‌کند.»

هم‌زمان کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته‌اند در واکنش به آزمایش موشکی پیونگ یانگ، جلسه اضطراری تشکیل دهد.

موشک بالستیک آزمایش شده از نسل کی.ان.سی.ای ۲ گزارش شده که از موتوری با سوخت جامد استفاده می‌کند؛ سوختی که به موشک‌های بالستیک قدرت و برد بیشتری می‌دهد.

بنابر گزارش‌ها کیم جونگ اون از میزان موفقیت این آزمایش رضایت کامل داشته و دستیابی به چنین فناوری موشکی را منبع قدرتی برای کشورش دانسته است.

ژاپن و کره جنوبی هر دو مسیر شلیک این موشک را به سوی شرق دریای ژاپن و در مسافتی ۵۰۰ کیلومتری گزارش کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند در این آزمایش موشک برای طی مسافت کوتاه‌تری تنظیم شده بوده است تا از فرود آن در خاک ژاپن پیشگیری شود.

کره‌شمالی در چند ماه گذشته بارها آزمایش های موشکی و هسته‌ای انجام داده است که با مخالفت آمریکا و متحدانش در شرق آسیا روبه‌رو شده و به وضع تحریم‌های جدید علیه پیونگ یانگ هم انجامیده است.

سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌های متعدد کره‌شمالی را از انجام هرگونه آزمایش موشک‌های بالستیک منع کرده است؛ قطعنامه‌هایی که هدف اصلی‌شان پیشگیری از دستیابی پیونگ‌یانگ به سلاح هسته‌ای است.

ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، هم این آزمایش موشکی را محکوم کرده است و از پیونگ یانگ خواسته با پرهیز از افزایش تنش‌ها، به گفت‌وگوی موثر با جامعه جهانی بپردازد.

براساس گزارش رویترز به نقل از یک مقام کره‌جنوبی، به نظر می‌رسد که این موشک از نوع «رودانگ» و میان‌برد بوده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز