خبرگزاری کار ایران

مخالفت آمریکا با انتخاب یک فلسطینی به عنوان نماینده سازمان ملل در لیبی

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۱۸۵

آمریکا با انتصاب نخست‌وزیر سابق فلسطین به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی مخالفت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «آنتونیو گوترش» دبیرکل جدید سازمان ملل متحد، «سلام فیاض» را به عنوان اولین نماینده خود برای حل بحران لیبی انتخاب کرده است.

مشخص نیست که مخالفت آمریکا مانع چنین انتخابی خواهد شد یا نه. دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است.

«نیکی هیلی» سفیر جدید آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشورش از پیامی که چنین انتخابی به اعضای سازمان می‌دهد، حمایت نمی‌کند.

هیلی در بیانیه خود مدعی شده است که سازمان ملل متحد «به طور ناعادلانه» به نفع تشکیلات خودگردان فلسطینی و به ضرر اسرائیل، متحد نزدیک آمریکا فعالیت می‌کند.

سفیر دولت دونالد ترامپ در سازمان ملل متحد گفته است که آمریکا در راستای حمایت از متحدانش، «تنها حرف نخواهد زد، بلکه وارد عمل هم خواهد شد».

در دسامبر سال گذشته، در زمان ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» و در پی صدور قطعنامه‌ درخواست پایان دادن به شهرک‌سازی در کرانه غربی اشغالی، ترامپ از سازمان ملل متحد به شدت انتقاد کرد.

سلام فیاض، پیش از فعالیت به عنوان نخست‌وزیرتشکیلات خودگردان فلسطینی، اقتصاددان بانک جهانی بود. او طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ در سمت وزارت دارایی دولت فلسطینی فعالیت کرد و در سال ۲۰۰۷ نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی شد و سال ۲۰۱۳ کنار رفت.

فیاض از نظر گرایش‌های سیاسی، مستقل بود و به هیچ یک از جناح‌های سیاسی فلسطینی تعلق نداشت و در اواخر دوره نخست‌وزیری به خاطر سیاست‌های اقتصادی‌، مورد انتقاد دو جنبش فلسطینی فتح و حماس قرار گرفته بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز