خبرگزاری کار ایران

اشتان مایر:

نقش روسیه به عنوان یک بازیگر سیاسی مهم در سوریه دارای اهمیت است

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۶۶۲

وزیر امور خارجه سابق آلمان در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی بر پذیرفتن نقش روسیه به عنوان یک بازیگر مهم نظامی و سیاسی در سوریه توسط جامعه بین المللی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «اشتان مایر» وزیر امور خارجه سابق آلمان تصریح کرد که جامعه بین المللی باید نقش روسیه در سوریه به عنوان یک بازیگر مهم سیاسی و نظامی را بپذیرد.

وی با اشاره به این که به نظر می‌رسد مسکو به اهداف خود دست یافته است افزود وقت آن فرا رسیده که جامعه بین الملل نقش روسیه را به عنوان یک بازیگر مهم در امور سوریه به رسمیت بشناسد.

وی در این اظهارات که به نوعی اقدامات وسیاست‌های واشنگتن را به چالش می‌کشد تاکید کرد که صرفا قدرت نظامی برای مشکل سوریه راه گشا نیست و روسیه توانسته با جذب شرکای و استفاده از ابزار سیاسی مناسب به اهداف خود دست یافته و جامعه بین الملل نیز باید این را بپذیرد.

بحران سوریه از سال ۲۰۱۱ و با حمایت ایالات متحده آمریکا از گروه‌های به اصطلاح مخالف دولت سوریه شدت گرفت که روسیه در این بحران به حمایت از دولت «بشار اسد»، رئیس جمهور قانونی سوریه پرداخت.

با شدت گرفتن بحران داخلی سوریه گروه‌های تروریستی دیگر همچون داعش و جبهه فتح الشام (النصره) نیز فعالیت‌های تروریستی خود در خاک سوریه را آغاز کردند.

اشتاین مایر ادامه داد که تلاش‌های مشترک روسیه و ترکیه در سوریه می‌تواند به صورت موقت و یا دائمی آتش جنگ در این کشور را خاموش کند که البته به حضور نیروهای دیگر هم نیاز است.

وزیر خارجه سابق آلمان با اشاره به نقش سازمان ملل در روند آتش‌بس در سوریه افزود که روند آتش‌بس باید تحت نظارت سازمان ملل متحد صورت بگیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز