خبرگزاری کار ایران

تایید نامزدی تیلرسون در کمیته روابط خارجی سنا

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۵۱۶

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اختلاف اندک آرا، نامزدی رئیس سابق شرکت «اکسون موبیل» برای تصدی سمت وزارت خارجه را تایید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا با اختلاف اندک آرا نامزدی «رکس تیلرسون» را به عنوان وزیر خارجه این کشور تایید کرده است.

تایید وی پس از آن صورت گرفت که سناتور «مارکو روبیو» که جمهوری خواه است، به مخالفت با نامزدی تیلرسون پایان داد.

سناتور روبیو در جریان جلسات تایید صلاحیت تیلرسون با او به مشاجره پرداخت و وی را متهم کرد در مقابل روسیه نرمش نشان می‌دهد.

همزمان در روز دوشنبه گزارش شد که سنای آمریکا صلاحیت «مایک پومپئو» را برای مدیریت سازمان اطلاعات مرکزی، سی آی ای، تایید کرده است. او قبلا عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان بود.

نامزدی تیلرسون اکنون باید به تایید کل سنا برسد که در کنترل جمهوری‌خواهان است.

تیلرسون ۶۴ ساله به عنوان مدیر سابق شرکت عظیم نفتی اکسون موبیل روابط کاری نزدیکی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه داشته است.

اما وی از انضمام منطقه خودمختار کریمه به روسیه انتقاد کرده است. کریمه بخشی از اوکراین بود اما در یک همه‌پرسی رای به الحاق به روسیه داد.

وی قرار است در دولت دونالد ترامپ که جمعه گذشته به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد، خدمت کند.

کمیته روابط خارجی سنا با ۱۱ رای موافق جمهوری‌خواهان و ۱۰ رای مخالف دموکرات‌ها نامزدی او را تایید کرد.

روبیو پیشتر گفت که هرچند تردیدهایی در مورد نامزد سکانداری وزارت خارجه دارد، اما معتقد است که حق رئیس‌جمهوری برای چیدن کابینه باید محترم شمرده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز