خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه قزاقستان بیانیه داد:

مذاکرات آستانه ۲ روزه و پشت درهای بسته برگزار می‌شود

وزارت خارجه قزاقستان با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد مذاکرات صلح در سوریه که از فردا قرار است در آستانه برگزار شود، دو روزه و پشت و درهای بسته خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، وزارت خارجه قزاقستان، امروز- یکشنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات صلح سوریه در آستانه به مدت دو روز و در هتل «ریکسوس» پشت‌های درهای بسته برگزار خواهد شد.

طبق بیانیه وزارت خارجه قزاقستان، کنفرانس پایانی نشست آستانه، ۲۴ ژانویه ساعت ۱۴ بعد از ظهر (به وقت محلی) خواهد بود که البته ممکن است به تاخیر بیفتد.

در این بیانیه آمده است که تمامی نمایندگان کشورهای سوریه، روسیه، ترکیه، ایران، آمریکا و همچنین «استفان دی‌میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه بر مشارکت خود در این کنفرانس تاکید کرده‌اند.

همزمان یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» روسیه، هدف از برگزاری این نشست را «تثبیت آتش‌بس در سوریه» اعلام و تأکید کرد که مشارکت کنندگان در آن، درباره طرح‌های دیگر رایزنی نخواهند کرد. 

از سوی دیگر، در چارچوب فراهم کردن مقدمات این نشست، امروز نشستی سه‌جانبه میان هیات‌های ایرانی، ترکیه‌ای و روسی برگزار خواهد شد.

 

 

کد خبر : ۴۵۰۸۳۴