خبرگزاری کار ایران

رویترز گزارش داد

پایان نبرد حلب با شکست خونین شورشیان

منابع میدانی اعلام کردند که توافق بر سر آتش‌بس و خروج امن شورشیان مسلح از بخش شرقی حلب در سوریه حاصل شده است و درگیری‌ها پایان یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، به دنبال موافقت شورشیان با آتش بس و خروج امن از شرق حلب،‌ مقاومت مسلحانه در شرق حلب پس از سال‌ها درگیری و ماه‌ها محاصر روز سه شنبه با شکستی خونین به پایان رسید.

رویترز اضافه کرده است: نبرد حلب یکی ازبدترین جنگ‌های داخلی بود که به عرصه‌ای برای رویارویی قدرت‌های منطقه و جهانی بدل شد، و در نهایت این نبرد با پیروزی نیروهای بشار اسد، رییس جمهوری سوریه و ائتلاف نظامی روسیه، ایران و حزب الله لبنان به پایان رسید.

این گزارش می افزاید، قرار است که شورشیان مسلح، بامداد امروز- چهارشنبه- به همراه سلاح‌های سبک خود از طریق غرب حلب خروج از منطقه را شروع کنند.

شاید خروج شورشیان باقی مانده از حلب پیروزی برای نیروهای دولتی محسوب شود، اما این به مثابه پایان جنگ در سوریه نیست.

یک خبرنگار رویترز در حلب شامگاه سه شنبه گفته است که دیگر صدای بمباران در حلب شنیده نمی شود.

در همین حال، دولت ترکیه اعلام کرده است: شورشیان و خانواده آنها و همچنین شهروندان و غیرنظامیانی که می خواهند حلب را ترک کنند، تا عصر روز چهارشنبه فرصت دارند که به صورت امن از شهر خارج شوند.

توافق آتش بس در شرق حلب بین روسیه و ترکیه به دست آمده و آمریکا نقشی در آن نداشته است.

حلب پیش از جنگ، بزرگترین شهر و مرکز اقتصادی سوریه بود که از سال ۲۰۱۲ بخش‌هایی از آن به کنترل شورشیان مخالف بشار اسد در آمد.

کد خبر : ۴۳۷۸۴۶