خبرگزاری کار ایران

تعداد تلفات آتش‌سوزی اوکلند از مرز ۳۳ نفر گذشت

پلیس اوکلند اعلام کرد در جریان آتش‌سوزی روز گذشته اجساد ۳۳ نفر کشف و شناسایی شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، پلیس اوکلند اعلام کرد پس از مهار آتش‌سوزی در ساختمانی در اوکلند، اجساد ۳۳ نفر کشف شده که در جریان این آتش سوزی جان خود را از دست داده‌اند. پیش از این تعداد قربانیان این حادثه ۲۴ نفر اعلام شده بود.

هنوز علت این آتش‌سوزی که جمعه شب و در جریان یک جشن در این ساختمان رخ داده است، مشخص نیست. این حادثه یکی از پرتلفات‌ترین آتش‌سوزی‌ها در ایالات متحدۀ آمریکا طی ۲۰ سال گذشته گزارش می‌شود. اطفای این حریق بیش از ۱۲ ساعت طول کشیده است.

ساختمان مورد نظر یک انباری قدیمی است که توسط هنرمندان به محلی برای نمایشگاه‌های دوره‌ای، کنسرت و جشن‌های مختلف تبدیل شده و یکی از دلایل شدت این آتش سوزی نیز وجود وسایلی مانند پیانوهای چوبی، رنگ و مواد مورد استفاده در نقاشی عنوان شده است.

پلیس اوکلند می گوید به دلیل شدت آتش سوزی، شناسایی جان باختگان این حادثه از طریق آزمایش‌های دی.ان.ای تعیین خواهد شد که زمان می‌برد. گفته می‌شود بیشتر قربانیان جوانانی بین ۲۰ تا ۳۰ ساله هستند و پلیس از خانواده‌هایی که کسی را در این آتش سوزی از دست داده‌اند خواسته است یک مسواک یا شانه فرد مورد نظر را به پلیس تحویل دهند.

کد خبر : ۴۳۴۷۴۳