خبرگزاری کار ایران

مقام‌های پلیس فدرال آمریکا:

در تحقیق تازه از ایمیل‌های کلینتون، به مورد مجرمانه‌ای برخورد نکردیم

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که در جریان دور جدید تحقیقات از پرونده ایمیل‌های کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری، به موردی که مجرمانه تلقی شود، برخورد نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، اعلام خبر تحقیق دوباره از پرونده ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» تاثیر چشمگیری بر نتایج نظرسنجی در روزهای اخیر گذاشته بود و فاصله نامزد دموکرات‌ها را با «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه به حداقل ممکن طی ماه‌های گذشته رسانده بود.

«جیمز کومی» رییس اف‌بی‌آی که به شدت در روزهای گذشته زیر فشار انتقادها قرار داشت، گفت که بررسی جدید ای‌میل‌های مفقود شده هیلاری کلینتون حاوی نکات تازه‌ای نبوده و اف‌بی‌آی به همان نتیجه‌ای رسیده که تابستان گذشته رسیده بود.

کومی ۱۰ روز پیش در نامه‌ای به چندین نفر از روسای کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا خبر داده بود که اف‌بی‌آی در تحقیق درباره پرونده‌ای که به این موضوع ربط نداشته، از وجود ای‌میل‌های تازه‌ای مطلع شده است.

وی گفت بود که اف‌بی‌آی باید روشن کند آیا این ای‌میل‌ها حاوی اطلاعات محرمانه‌ای بوده‌اند یا خیر.

کومی در نامه‌ای جدید که از روند کار کارآگاهان اف.بی.آی روی این پرونده خبر می‌داد، نوشت بررسی این رشته از ایمیل‌های جدید تاثیری بر نتیجه‌گیری قبلی اف.بی.آی. نداشته است.

در ماه مارس سال گذشته مشخص شد کلینتون به دلیل استفاده از سرور شخصی برای ای‌میل‌های کاری در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بود، قانون فدرال آمریکا را نقض کرده است.

اف‌بی‌آی پس از تحقیق در این باره در ماه جولای اعلام کرد به این نتیجه رسید که کلینتون با این که در مورد اطلاعات طبقه‌بندی شده «بی‌اندازه بی‌احتیاط» بوده است، اما مبنایی برای جرم وجود ندارد.

کلینتون پس از این که اف‌بی‌آی از تحقیقات تازه خبر داد، گفته بود: «آنها باید ای‌میل‌ها را بررسی کنند و من مطمئنم که به همان نتیجه‌ای می‌رسند که در بررسی‌های ای‌میل‌های من در یک سال گذشته رسیدند، این که مشکلی وجود ندارد.»

با وجود این، در چند روز گذشته جمهوری‌خواهان با استناد به تحقیقات دوباره اف.بی.آی. از پرونده کلینتون، بارها روی «بی‌کفایتی» نامزد دموکرات‌ها برای ورود به کاخ سفید مانور داده بودند.

اکنون با اعلام دوباره اف.بی.آی. مبنی بر مجرمانه نبودن عملکرد کلینتون، ممکن است این خبر آن هم تنها دو شب مانده به آغاز زمان رای‌گیری، به کمک وی بیاید.

 

کد خبر : ۴۲۶۴۶۶