خبرگزاری کار ایران

عملیات ارتش عراق در مناطق شهری موصل

یکی از مقام‌های ارشد ارتش عراق اعلام کرده است حمله نیروهای ویژه ارتش این کشور در مناطق شهری موصل، ادامه داشته و آن‌ها در مناطق شرقی به حملات موشکی و خمپاره‌ای خود ادامه داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، یکی از مقام‌های ارشد ارتش عراق گفته است یورش نیروهای ویژه ارتش این کشور در مناطق شهری موصل، ادامه داشته و آن‌ها در مناطق شرقی به حملات موشکی و خمپاره‌ای خود ادامه داده‌اند.

ساعاتی پیش نیروهای عراقی برای نخستین بار از زمان اشغال این شهر عراق توسط داعش، وارد مناطق شهری موصل شده و بخش مهمی از نبردهای اصلی میان آن‌ها و عناصر داعش آغاز شد.

سرتیپ «تحسین ابراهیم» سخنگوی وزارت دفاع عراق، به «سی‌ان‌ان» گفته بود نیروهای نظامی به منطقه‌ انتصار در شرق موصل یورش برده‌اند.

سرهنگ محمد التمیمی، روز گذشته اعلام کرد، نیروهای ویژه ارتش در مناطق عدن، تحریر و قدس، عناصر داعش را زیر حملات توپخانه‌ای و موشکی گرفته‌اند.

ارتش عراق و پیشمرگه‌های کرد با حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا تقریبا از همه طرف به تروریست‌ها در موصل یورش برده‌اند. 

بیش از یک میلیون نفر هنوز در موصل هستند و ارتش عراق و متحدان آن، در تلاش هستند تا پیشروی‌ها برای بازپس‌گیری مناطق شهری با کم‌ترین تلفات غیرنظامی همراه باشد. این در حالی‌ست که گزارش‌هایی در مورد استفاده داعش از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی منتشر شده‌است.

کد خبر : ۴۲۵۶۴۳