خبرگزاری کار ایران

مقام نظامی آمریکا:

رهبر داعش در حال از دست دادن کنترل خود بر نیروهایش است

سخنگوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا اظهار داشت با پیشرفت نبرد در موصل، رهبر گروه داعش در حال از دست دادن کنترل خود بر نیروهایش است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرهنگ «جان دوریان» سخنگوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا اظهار داشت با پیشرفت نبرد در موصل، «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه داعش در حال از دست دادن کنترل خود بر نیروهایش است.

روز گذشته فایل صوتی منتسب به ابوبکر البغدادی منتشر شد که در آن از عناصر داعش خواسته بود در نبرد «تمام عیار» موصل مقاومت کرده و در مقابل نیروهای دولتی عقب‌نشینی نکنند.

سرهنگ جان دوریان گفت: هرچند ارتش به طور رسمی صحت این فایل صوتی را تایید نکرده است، اما واضح است که رهبران داعش می کوشند با نیروهای خود ارتباط برقرار کنند.

جان دوریان افزود: نکته مهمی که در ترجمه انگلیسی این پیام صوتی که مشاهده کردم این بود که البغدادی خطاب به نیروهای خود می گوید، با خودتان نجنگید. اینگونه اظهارات را رهبری بر زبان می‌آورد که کنترل و توانایی خود برای متحد نگهداشتن نیروهایش از دست داده باشد. اعتقاد ما این است چنین اظهاراتی نتیجه‌بخش و موثر نیست.

شایعاتی تاکنون در خصوص سلامتی ابوبکر البغدادی منتشر شده است، اما به رغم این‌ها مشخص نیست که او الان کجاست.

سخنگوی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا گفت: اگر بدانیم که ابوبکر البغدادی کجا به سر می‌برد، او را هدف قرار می‌دهیم اما اکنون نمی‌دانیم کجاست.

کد خبر : ۴۲۵۵۷۵