خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر عراق:

سر داعش را قطع می‌کنیم

نخست‌وزیر عراق با تأکید بر اینکه تروریست‌ها در عراق جایی ندارند، به مردم موصل اطمینان داد که نیروهای امنیتی، سر داعش را قطع خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، روز دوشنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی، گفت: به مردم موصل اطمینان می‌دهم که نیروهای ما به همه روستاها و نواحی و هر کجا که مردم هستند، پیشروی و برای نجات مردم فداکاری می‌کنند. ما سر داعش را قطع خواهیم کرد و از تمامی جهات، آن را به محاصره در خواهیم آورد.»

العبادی گفت: «آزادسازی نینوا یک هدف والای عراقی است. گروه‌های تروریستی و داعش جایی در این کشور ندارد. گروه‌هایی هم آماده بازسازی و خدمت‌رسانی بعد از اخراج داعش هستند.»

به گزارش رسانه‌های عراقی، العبادی، روز گذشته در حالی‌که یونیفورم رزمی به تن کرده بود، ‌از پایگاه هوایی «القیاره» در جنوب موصل بازدید کرد.

بر پایه گزارش‌ها، این در حالی است که نیروهای دولتی عراق، خطوط دفاعی داعش در حومه شرق موصل را درهم شکسته‌اند و در حال پیشروی هستند.

فرماندهان عراقی پیشتر هشدار داده بودند که نبرد برای بازپس گرفتن موصل از دست عناصر گروه تروریستی داعش به احتمال زیاد هفته‌ها یا ماه‌ها به طول می‌انجامد.

عملیات گسترده‌ای با حمایت هوایی آمریکا از دو هفته پیش برای آزادسازی موصل آغاز شده است که در حدود دو سال پیش به تصرف گروه داعش درآمد.

کد خبر : ۴۲۴۶۰۲