خبرگزاری کار ایران

حمله شورشیان مورد حمایت ترکیه به «دابق»

شورشیان سوری، که مورد حمایت دولت آنکارا هستند، به شهر دابق در شمال این کشور حمله کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ شورشیان مورد حمایت ترکیه، امروز – شنبه - حمله‌ای را علیه روستای دابق در شمال سوریه که تحت اشغال داعش است، آغاز کردند.

هرچند،‌ منابع ارتش ترکیه اعلام کرده‌اند که عملیات برای بازپس‌گیری دابق چند روز پیش آغاز شده و در حالی که حمله‌های هوایی و نظامی به این روستا انجام می‌‌گیرد، هیچگونه پیشروی جدیدی بر روی زمین انجام نگرفته است.

دابق از اهمیت نمادین بالایی برای گروه‌های تروریستی برخوردار است. حدود هزار و ۲۰۰ تروریست داعشی در این روستا مستقر هستند.

عملیات سپر فرات، که از سوی ترکیه و شورشیان سوری برای آزادسازی مناطق مرزی این کشور با سوریه از دست عناصر داعش از ماه اوت آغاز شده است. دابق و «صوران» در مناطقی محصور شده که از سوی شورشیان مورد حمایت ترکیه تصرف شده است.

یکی از فرماندهان این عملیات گفت که حمله بر روی دابق امروز – شنبه – آغاز شده و شورشیان مورد حمایت و تانک‌های و هواپیماها ترکیه حمله‌های خود را در اطراف این روستا آغاز کرده‌اند.

یکی از این منابع آگاه در ارتش ترکیه گفت:«‌عملیات برای بازپس‌گیری و آزادسازی دابق از ۱۰ روز پیش آغاز شده است. ما تلاش‌ها برای کنترل این منطقه در جنوب را آغاز کرده‌ایم. اهداف داعش از سوی جنگنده‌ها و ارتش ترکیه مورد هدف قرار گرفته‌اند.»

کد خبر : ۴۱۹۳۱۱