خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه منجر به جنگ‌ جهانی سوم می‌شود

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طرح پیشنهادی نامزد دموکرات‌ها برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه را به مثابه آغاز جنگ جهانی سوم خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ژنرال «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به کنگره هشدار داد که اجرای طرح منطقه پرواز ممنوع که توسط «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق این کشور و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری پیشنهاد شده است، منجر به جنگ جهانی سوم می‌شود.

ژنرال دانفورد در جریان جلسه کمیسیون نیروهای مسلح سنا در هفته گذشته، هشدار داد که تغییر سیاست‌‌های واشنگتن در پی شکست آتش‌بس وضع شده از سوی روسیه و آمریکا و اصطکاک بیشتر با روسیه ممکن است منجر به یک جنگ بین‌المللی شود که وی به هیچ عنوان با آن موافق نیست.

«راجر ویکر»، سناتور جمهوری‌خواه در رابطه با طرح کلینتون برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه در پاسخ به اتهام‌هایی که روسیه و سوریه را به  افزایش بمباران مناطق تحت کنترل شورشیان در شرق حلب از زمان شکست آتش‌بس متهم کرده بود، طرح سوال کرد.

وی پرسید: «نظرتان در رابطه با کنترل فضای هوایی برای جلوگیری از پرتاب بمب‌های بشکه‌ای چیست؟ در رابطه با این گزینه چه می‌گویید؟»

دانفورد در پاسخ گفت که کنترل فضای هوایی در سوریه منجر به جنگ علیه سوریه و روسیه خواهد شد؛ این یک تصمیم اساسی است که مطمئنا من به آن نزدیک نخواهم شد.

به رقم چنین استدلال‌هایی در رابطه با این طرح،‌ کلینتون در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ از ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه حمایت کرده است.

کلینتون در مصاحبه‌ای گفت: «من به شخصه از چنین طرحی حمایت خواهم کرد و تلاش خواهم کرد تا درگیری‌ها را بر روی زمین و هوا متوقف کنم. از این طریق ممکن است بتوانیم مانع ورود جریان مهاجران شویم.»

   

 

 

کد خبر : ۴۱۵۸۴۷