خبرگزاری کار ایران

کشته شدن ۱۹ شهروند یمنی در حملات هوایی عربستان

حمله‌های هوایی به رهبری ائتلاف سعودی حداقل ۱۹ نفر را در یمن کشت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، حمله‌های هوایی به رهبری عربستان سعودی منجر به کشته شدن حداقل ۱۹ شهروند در روز چهارشنبه شد. این حمله‌ها خانه‌ای در غرب یمن را مورد اصابت قرار داده است.

جنگنده‌های ائتلاف عربستان موشک‌هایی را روز چهارشنبه به کاخ ریاست‌جمهوری در بندر حدیده در دریای سرخ که از سوی رهبران نیرو‌های حوثی کنترل می‌شود، شلیک کردند.

این موشک‌ها که به یک خانه در محله کارگران در نزدیکی این کاخ اصابت کرده است،‌۱۹ شهروند یمنی را کشته و شمار دیگری را نیز زخمی کرد.

«هاشم عزیز»، معاون فرماندار استان حدیده گفت که نیرو‌های امدادی در تلاشند تا قربانیان را از زیر آوار بیرون بکشند. «علی الاحمد»، یک رهبر حوثی در توئیت خود گفت که موفق شده است تا از حمله‌ها در کاخ ریاست‌جمهوری جان سالم به در ببرد.

یکی از ساکنان گفت:« صحنه‌ای که ما شاهد آن بودیم بسیار وحشتناک بود. باقی‌مانده بدن انسان‌ها به همراه خون همه ‌جا را پر کرده بود.»

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در سال گذشته تشکیل شد و به مبارزه با نیروهای حوثی‌ پرداخت که در پایتخت یمن حضور داشتند. نیرو‌های حوثی در آن زمان موفق شده بودند تا مناطقی از دیگر استان‌ها در این کشور را آزاد کرده و «عبدربه منصور هادی»، رئیس‌جمهوری یمن را  مجبور به خروج از این منطقه کنند.

گفت‌و‌گو‌های مورد حمایت سازمان ملل در تلاش است تا درگیری‌ها در این منطقه را پایان دهند. این درگیری‌ها تا کنون ۱۰ هزار نفر را کشته و تاکنون نیز سازمان ملل موفق به برقراری آتش‌بس نشده است.

حمله‌های روز چهارشنبه آخرین سری از حمله‌هایی است که مدرسه‌ها، بیمارستان‌ها، بازار‌ها و خانه‌های خصوصی را مورد هدف قرار می‌دهند.

هیچ سخنگویی از نیرو‌های ائتلاف حاضر به اظهارنظر در این زمینه نشد. مقام‌های عربستان سعودی اعلام کرده‌اند که هواپیماهای ائتلاف عربی تنها به مراکز نظامی حمله می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملل، حدود نیمی از ۲۲ استان یمن در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند.   

کد خبر : ۴۱۲۹۲۸