خبرگزاری کار ایران

کره شمالی از آزمایش زمینی یک موتور موشک قدرت‌ بالای جدید خبر داد

رسانه رسمی کره شمالی از آزمایش زمینیِ موفقیت‎آمیز یک موتور موشک قدرت‌بالای جدید خبر داده است که قرار است از آن برای پرتاب ماهواره‎های زمین‌آهنگ استفاده شود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری رسمی پیونگ‌یانگ (کی‌سی‌ان‌ای)، شامگاه دوشنبه از آزمایش زمینیِ موفقیت‎آمیز یک موتور موشک قدرت‌بالای جدید خبر داد.

طبق اعلام این منبع، این آزمایش تحت نظارت «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در سایت پرتاب ماهواره سهای در استان «پیونگان شمالی» انجام شد و پس از اجرای این آزمایش، وی از مهندسان و دانشمندان حاضر خواست تا برای پرتاب هر‌چه سریع‌تر ماهواره آماده شوند.

رهبر کره شمالی همچنین خواستار پرتاب موشک‌های بیشتری شده است تا کره شمالی طی چند سال دارنده چندین ماهواره زمین‎آهنگ در مدار کره زمین باشد.

در گزارش خبرگزاری پیونگ‌یانگ آمده است که این موشک جدید به کره شمالی قابلیت لازم برای راه‌اندازی انواع ماهواره‎ها، از جمله ماهواره دیده‌بانی زمین را در سطح جهانی خواهد داد.

این آزمایش، تازه‎ترین فعالیت موشکی کره شمالی است. پیونگ‌یانگ در تاریخ ۹ سپتامبر پنجمین آزمایش هسته‌ای خود را اجرا و هدف از آن را مقابله با تهدید آمریکا اعلام کرد.

کد خبر : ۴۱۲۳۷۱