خبرگزاری کار ایران

دونالد ترامپ:

محافظان کلینتون را خلع سلاح کنید

نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا خواهان خلع سلاح محافظان رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری شده و گفته است که «باید دید بعد از آن چه اتفاقی برای وی می‌افتد».

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» که در یک گردهمایی تبلیغاتی در میامی سخن می‌گفت، به هوادارانش گفت که «هیلاری کلینتون» کاندیدای دموکرات‌ها «خواهان از بین بردن» متمم دوم قانون اساسی ایالات متحده آمریکا است که از حق مردم برای داشتن و حمل اسلحه حفاظت می‌کند.

کلینتون خواهان وضع مقررات شدیدتری برای دسترسی به سلاح شده اما هرگز نگفته است که خواهان لغو یا حذف این متمم است.

ستاد انتخاباتی کلینتون در پاسخ به اظهارات ترامپ گفته است که کاندیدای جمهوری‌خواهان، رویه‌ای را پیش گرفته که در آن خشونت ترویج می‌شود.

ترامپ در سخنان خود گفت که وی از پلیس و اقدام‌هایش برای کاهش خشونت حمایت می‌کند. نامزد حزب جمهوری‌خواه همچنین گفت که کلینتون، فردی است که «پشت دیوارها زندگی می‌کند و از صندوق‌های پوششی (هج فاندها) پول برای ستاد انتخاباتی‌اش جمع می‌کند».

ترامپ افرود: «فکر می‌کنم محافظان کلینتون باید سلاح‌هایشان را کنار بگذارند، آنها باید خلع سلاح شوند. فکر می‌کنم باید بلافاصله خلع سلاح شوند. شما چه فکر می‌کنید؟»

نامزد حزب جمهوری‌خواه افزود: «سلاح‌هایشان را بگیرید، کلینتون سلاح نمی‌خواهد، آنها را بگیرید و ببینید چه اتفاقی برایش می‌افتد. شرایط بسیار خطرناکی خواهد بود».

سرویس مخفی آمریکا ماه‌هاست که از کلینتون و ترامپ محافظت می‌کند.

«رابی موک» مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون گفته است چنین سخنانی قابل قبول نیست و رهبران حزب جمهوری‌خواه باید آن را تقبیح کنند.

دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی هم در یک سخنرانی انتخاباتی گفته بود که صاحبان سلاح می‌توانند هیلاری کلینتون را متوقف کنند.

چنین سخنانی به معنای تهدید به ترور کلینتون ارزیابی شد، اگرچه ترامپ مدعی شد که رسانه‌ها از اظهاراتش سوءتعبیر کرده‌اند.

 

 

کد خبر : ۴۱۱۴۸۳