خبرگزاری کار ایران

سوریه اقدام فوری شورای امنیت علیه حامیان تروریسم را خواستار شد

وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن انفجارهای تروریستی روز دوشنبه در مناطق مختلف این کشور، از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تدابیر فوری علیه کشورهای حامی تروریسم را اتخاذ کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، انفجارهای روز دوشنبه در «طرطوس»، «ریف دمشق» و «الحسکه» را محکوم و تصریح کرد این جنایات، تداوم تروریسم سازمان یافته گروه‌های تروریستی و کشورهای حامی آنها است.

در این نامه‌ها آمده است: «این جنایات، دولت سوریه را از ادامه عمل به وظایف قانونی و اخلاقی خود برای مبارزه با تروریسم و تلاش برای تحقق راه حل سیاسی بحران این کشور از طریق مذاکرات سوری-سوری بازنخواهد داشت.»

این وزارتخانه همچنین تروریسم مورد حمایت از سوی برخی کشورها در سوریه را خطری برای تمام کشورهای جهان دانست که حامیان آن باید فورا آن را متوقف کنند.

دمشق در عین حال تدابیر اقتصادی یک‌جانبه علیه سوریه که به هر بهانه و انگیزه‌ای اعمال شده است را به مثابه حمایت مستقیم از تروریست‌ها برشمرد.

وزارت خارجه سوریه در ادامه این نامه‌ها آورده است که دولت سوریه از شورای امنیت می‌خواهد فورا جنایات تروریستی و خونین گروه‌های مسلح در سوریه را محکوم و به مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند.

کد خبر : ۴۰۸۴۹۴