خبرگزاری کار ایران

حیدر العبادی:

هدف از انفجارها ایجاد آشوب داخلی در عراق است

نخست‌وزیر عراق اظهار داشت، تجاوزهای جنایتکارانه‌ای که این کشور با آن روبه‌رو شده است، با هدف ایجاد فضایی از آشوب داخلی و امنیتی و فراهم‌سازی شرایط برای حامیان آن در فضای سیاسی صورت می‎گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در سخنانی خاطرنشان کرد، تجاوزهای جنایتکارانه‌ای که عراق با آن روبه‌رو شده است، با هدف ایجاد فضایی از آشوب داخلی و امنیتی و فراهم‌سازی شرایط برای حامیان آن در فضای سیاسی است تا طرح‌های آنها برای هدف قرار دادن کشور و نهادهای آن ادامه یابد.

العبادی افزود، داعش تلاش می‌کند شکست سنگین خود در «فلوجه» در استان الانبار و احساسش مبنی بر این‌که در عراق به آخر خود نزدیک شده است، را جبران کند.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد، انفجار تروریستی «بلد» تکمیل کننده جنایتی است که داعش در منطقه «الکراده» در مرکز بغداد مرتکب شد و تلاش می‌کند بذر آشوب طایفه‌ای را در بین عراقی‌ها با هدف قرار دادن مرقدهای دینی و زائران بی‌گناه بکارد.

وی در ادامه از ملت و گروه‌های سیاسی عراق خواست چنین فرصتی را از دشمنان عراق بگیرند و همچنین با تقویت وحدت ملی که رساندن کشور به ساحل امن و رهایی از ویروس داعش را هدف قرار می‌دهد، با هم  متحد شوند.

 

کد خبر : ۳۸۸۲۲۱