خبرگزاری کار ایران

«رای الیوم» گزارش داد:

عربستان به طور مستقیم با انصارالله مذاکره کرده است

روزنامه «رای الیوم» گزارش داد که عربستان سعودی پیش از عید فطر به طور مستقیم با برخی اعضای انصارالله مذاکره کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، هدف از این مذاکره مستقیم، تلاش برای پیدا کردن راه‌حلی به منطور پایان دادن به جنگ یمن و دستیابی به یک توافق سیاسی اعلام شده است.

در این گزارش آمده است که «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله و نماینده این گروه در مذاکرات صلح یمن که در کویت برگزار می‌شد، در مسیر بازگشت به یمن عازم جده شده و چند روز در این شهر اقامت داشته است.

به نوشته رای الیوم، عبداسلام پس از این اقامت چند روزه، برای عید فطر به صعده بازگشته است.

در این گزارش، به مسائلی که مورد رایزنی قرار گرفته، اشاره‌ای نشده است با این وجود این احتمال مطرح شده است که مقام‌های عربستان از عبداسلام خواسته‌اند که این پیام را به «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله برای ارائه امتیازهای نظامی تا پیش از عقب‌نشینی از الحدیده و صنعا ارائه داده، به محاصره تعز پایان دهد و در ازای آن، توافقی سیاسی منعقد شود که در آن درخواست‌های انصارالله لحاظ شود.

رای الیوم نوشت که فرا‌تر از درخواست‌های امنیتی و نظامی، اقدام عربستان در مذاکره مستقیم با حوثی، مفاهیم مستتر سیاسی بسیار دارد از جمله این‌که بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح یمن در کویت و طولانی شدن آن، سعودی‌ها را خسته کرده است و «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده سازمان ملل در امور یمن به‌رغم خوش‌بینی‌های اخیر برای حصول توافق بین طرف‌های یمنی، شکست خورده است.

 

کد خبر : ۳۸۷۹۵۸