خبرگزاری کار ایران

دیپلمات سابق آمریکایی:‌

اسد باید در قدرت بماند تا مانع به قدرت رسیدن افراطگرایان شود

سفیر سابق آمریکا در اوکراین اعلام کرد که رئیس‌جمهوری سوریه باید در قدرت بماند تا مانع به قدرت رسیدن تروریست‌ها در این کشور شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جان هربست» سفیر سابق آمریکا در اوکراین گفت که ماندن «بشار اسد» در قدرت برای جلوگیری از به قدرت رسیدن افراط‌گرایان، ضروری است.

هربست روز پنجشنبه گفت: «به باور من روسیه موضع صحیحی مبنی بر این‌که تنها جایگزین اسد، گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا خواهند بود، اتخاذ کرده است.»

هربست ادامه داد که به اعتقاد وی، دولت ایالات متحده در رابطه با دولت اسد «کمی غیر واقع‌بینانه» برخورد کرده است و واشنگتن لازم است  بقای حکومت سوریه را تضمین کند.

وی افزود: «احمقانه خواهد بود اگر اسد را از قدرت برکنار کنیم چرا که با این کار تنها به تروریست‌ها اجازه خواهیم داد تا در قدرت باقی بمانند.»

وی همچنین گفت که آمریکا و روسیه منافع مشترکی در سوریه داشته و می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند.

هربست در ادامه افزود: «همکاری ممکن است اما مشکل بسیار جدی در این منطقه متمرکز شدن نیروهای روسی علیه نیروهای ضعیفی است که بعضا از سوی دولت آمریکا نیز حمایت می‌شوند.»

اگر روسیه دست از حمایت از حملات علیه گروه‌های مورد حمایت آمریکا در روسیه بر دارد، راه برای همکاری‌های گسترده‌تر میان مسکو و واشنگتن باز خواهد بود.

وی افزود: «در صورتی که روسیه این حمایت‌ها را متوقف کند، به اعتقاد من راه برای همکاری‌های مشترک روسیه و آمریکا علیه داعش، جبهه النصره و دیگر گروه‌های افراط‌گرا فراهم خواهد شد.»

 

 

کد خبر : ۳۸۵۹۷۸