خبرگزاری کار ایران

اخبار ضد و نقیض درباره پیدا شدن قطعات هواپیمای مصری در دریای مدیترانه

در حالی که برخی منابع اعلام کرده‌اند که قطعات هواپیمای ناپدید شده مصری در دریای مدیترانه کشف شده است، وزارت دفاع یونان این مساله را رد می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، منابع وزارت دفاع یونان اعلام کردند اجسام شناوری که تاکنون در دریای مدیترانه هنگام جست‌وجوی قطعات هواپیمای ناپدید شده شرکت هوایی مصر یافته‌اند، آبی و سفید نیست.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که پیش از این سفیر مصر در فرانسه گفته بود که مقام‌های یونان خبر داده‌اند که قطعات پیدا شده مربوط به هواپیمای مصری بوده و رنگ‌های آن هم سفید و آبی است.

یک سخنگوی نظامی یونان گفته است: «ما چنین قطعاتی را پیدا نکرده‌ایم.»

گزارش‌ها حاکی است که هواپیمای ایرباس «A- ۳۲۰» در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه با ۶۶ مسافر و خدمه در دریای مدیترانه سقوط کرده است.

وزارت هوانوردی مصر پیشتر در توئیتی اعلام کرده بود که بر اساس نامه وزارت خارجه این کشور، قطعات پیداشده متعلق به پرواز شماره «MS ۸۰۴» شرکت هوایی مصر است.

بر پایه این گزارش، کارشناسان مصری با همکاری متخصصان یونانی همچنان در حال جست‌وجو برای یافتن سایر قطعات هواپیما هستند. خبرگزاری رویترز نیز خبر داده است که تعدادی جلیقه نجات پیدا شده است.

ماموران تحقیق در حال بررسی احتمال وقوع انفجار در این هواپیما هستند. وزیر هوانوردی مصر با تاکید بر زود بودن قضاوت درباره علل سقوط این هواپیما گفته است که سناریوی احتمال «اقدامی تروریستی» از سناریوی بروز مشکل فنی محتمل‌تر است.

ایرباس به متعلق شرکت هوایی مصر، روز پنجشنبه از فرودگاه شارل دوگل پاریس عازم قاهره بود که در ۲۸۰ کیلومتری سواحل مصر از صفحه رادار ناپدید شد. هیچ‌گونه سیگنال یا علامت اضطراری از این هواپیما دریافت نشده است.

کد خبر : ۳۷۲۹۲۳