خبرگزاری کار ایران

مذاکرات صلح سوریه در ژنو آغاز شد

مذاکرات صلح سوریه، امروز در ژنو در حالی آغاز می‌شود که دمشق اعلام کرده است به دلیل هم زمانی انتخابات پارلمانی با مذاکرات، از روز پنجشنبه در این مذاکرات مشارکت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، هیات معارضان سوریه، روز سه‌شنبه وارد ژنو شد تا در مذاکرات صلح که امروز از سرگرفته می‌شود، مشارکت کند.

هیات معارضان شامل «اسعد الزعبی»، «محمد علوش» و برخی دیگر از اعضای معارضان از جمله «سهیر الاتاسی»، «محمد صبرا»، «نذیر حکیم» و «فؤاد علیکو» است.

اعضای هیات معارضان به محض ورود به مقر اقامتشان در ژنو از از اظهارنظر درباره مذاکرات و تحولات جاری خودداری کردند ولی «احمد فوزی» سخنگوی سازمان ملل تأکید کرده است مذاکرات سوری- سوری در موعد مقرر خود یعنی روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

هم‌زمان، «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه که به برخی کشورهای منطقه سفر کرده بود، روز سه‌شنبه از ایران عازم ژنو شد. قرار است وی با هیات معارضان دیدار کند.

قرار است در این مذاکرات درباره روند انتقال سیاسی که همواره معارضان بر بررسی آن تأکید دارند، گفت‌وگو شود.

دور جدید مذاکرات با انتخابات پارلمانی سوریه همزمان شده است. هیات دولت سوریه اعلام کرده است، به دلیل همزمانی مذاکرات با انتخابات پارلمانی از تاریخ ۱۵ آوریل به بعد می‌تواند در مذاکرات ژنو حاضر شود.

 

کد خبر : ۳۶۱۲۱۳