خبرگزاری کار ایران

وزارت دفاع آذربایجان:

ارمنستان در شبانه‌روز گذشته ۱۲۵ بار آتش‌بس را نقض کرد

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۱۲۷

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد ارتش ارمنستان در شبانه‌روز گذشته ۱۲۵ بار آتش‌بس را در مسیر ارتباطی منطقه جدایی‌طلب ناگورنو-قره‌باغ نقض کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «به‌رغم آن‌که پیش‌ از این درباره آتش‌بس در مسیر ارتباطی قره‌باغ به توافق رسیده بودیم، ارمنستان  روز گذشته، 125 بار آتش‌بس را در سراسر این مسیر نقض کرده‌است.»

در این بیانیه آمده است که نیروهای مسلح آذربایجان نیز در اقدامی تلافی‌جویانه اقدام به پرتاب 125 گلوله توپ کردند.

ارمنستان و آذربایجان در تاریخ پنجم آوریل بر سر آتش‌بس دوجانبه در منطقه ناگورنو-قره‌باغ که ظهر همان روز لازم‌الاجرا شدٰ، به توافق رسیدند.

آذربایجان جمهوری خودمختار و ارمنی‌تبار ناگورنو-قره‌باغ را به رسمیت نمی‌شناسد و ارتش دفاعی این منطقه را بخشی از نیروهای مسلح ارمنستان می‌داند.

در تاریخ دوم آوریل ارمنستان و آذربایجان با افزایش چشمگیر خصومت در منطقه ناگورنو-قره‌باغ مواجه شدند. باکو و ایروان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کرده و گزارش‌هایی درباره استفاده از سلاح‌هاس سنگین در منطقه ارائه کردند.

وزارت دفاع آذربایجان بمباران و نقض متعدد آتش‌بس توسط نیروهای مسلح ارمنستان را گزارش کرده‌است. در مقابل ارمنستان نیز گزارش‌هایی از اقدام‌های تهاجمی از سوی آذربایجان ارائه داده است.

اختلاف‌ها در منطقه ناگورنو-قره‌باغ از سال 1988 میلادی و زمانی که منطقه خودمختار تحت سلطه ارمنستان به دنبال جدایی از جمهوری سوسیالیستی آذربایجان بود، آغاز شد.

این مناقشات در سپتامبر سال 2015 و زمانی که دوطرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند، تشدید شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز