خبرگزاری کار ایران

سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اوضاع فلسطین تشکیل جلسه می‌دهد

وزرای خارجه و سران کشورهای اسلامی روز دوشنبه به منظور بحث و بررسی اوضاع فلسطین اشغالی در جاکارتا ـ پایتخت اندونزی ـ نشستی را برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «رتنو مارسودی» وزیر خارجه اندونزی تاکید کرد که در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در جاکارتا موضوع توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، اوضاع قدس و انتفاضه و درگیری‌های کنونی در اراضی اشغالی بررسی خواهد شد.

مارسودی عنوان کرد که اوضاع در فلسطین هر لحظه بد‌تر می‌شود و ما می‌خواهیم مساله فلسطین همچنان در محافل بین‌المللی مطرح باشد. وی تاکید کرد که در پایان نشست روز دوشنبه قطعنامه‌ای صادر خواهد شد و طی آن اعضای سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین‌الملل می‌خواهند برای پایان دادن به منازعه فلسطینی صهیونیستی و اعلام حمایت از فلسطین تصمیم‌هایی قاطعانه اتخاذ کند.

همچنین «حسب کلیب» مدیرکل همکاری‌های چند جانبه در وزارت خارجه اندونزی تصریح کرد که روسای ۱۰ کشور اسلامی برای مشارکت در نشست روز دوشنبه اعلام آمادگی کرده‌اند و روز یکشنبه هم مسئولان بلندپایه این سازمان نشستی را برگزار خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد که ایده برگزاری این نشست در ماه دسامبر گذشته ارائه شد و دعوتنامه برای سران کشورهای اسلامی برای مشارکت در این نشست اواخر ماه ژانویه گذشته ارسال شد.

 

کد خبر : ۳۵۲۸۷۱