خبرگزاری کار ایران

دیدار رئیس سیا با رئیس‌جمهور مصری در قاهره

رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در سفر به مصر با رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و با وی درباره مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «علاء یوسف» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد «جان برنان» رئیس سازمان سیا، یکشنبه با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر در قاهره دیدار و با وی درباره روابط دوجانبه و مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت‌وگو کرد.

علاء یوسف افزود، رئیس سیا با تمجید از مناسبات استراتژیک میان مصر و آمریکا، بر اهمیت تقویت این روابط در همه زمینه‌ها از جمله حوزه امنیتی تأکید کرد.

برنان مصر را رکن اساسی برای برقراری ثبات و صلح در منطقه خاورمیانه خوانده است.

السیسی نیز به نوبه خود بر تقویت روابط استراتژیک مصر با آمریکا تأکید کرده و ارتقای این روابط در همه زمینه‌ها از جمله مسائل امنیتی و نظامی را خواستار شده است.

رئیس‌جمهوری مصر با اشاره به تلاش‌های این کشور در امر مبارزه با تروریسم در در شمال شبه‌جزیره سینا، خاطرنشان کرد که  تلاش‌هایی برای تامین امنیت مرزهای غربی مصر با لیبی صورت می‌گیرد.

وی بر حمایت مصر از تلاش‌ها برای حل و فصل بحران‌ها در برخی از کشورهای منطقه و دستیابی به راهکارهای سیاسی که به حفظ تمامیت ارضی کشورها منتهی شود، تأکید کرد.

کد خبر : ۳۳۹۲۰۷