خبرگزاری کار ایران

مقام‌های بغداد:

عربستان سعودی از خشم مردمی درقبال اعدام «شیخ نمر» می‌ترسد

سخنگوی وزارت خارجه عراق با اشاره به تماس تلفنی وزیر خارجه عربستان با همتای عراقی خود و گفت‌وگو درباره امنیت هیات دیپلماتیک کشورش، متذکر شد عربستان سعودی و سفارت‌های آن در بغداد از خشم عمومی نسبت به اعدام رهبر مبارز شیعی می‌ترسند.

به گزارش ایلنا به نقل از الغد، «احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، در تماسی تلفنی با «ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق درباره امنیت هیات دیپلماتیک عربستان در بغداد گفت‌وگو کرد.

الجعفری نیز خطاب به الجبیر تأکید کرد که هیات دیپلماتیک عربستان در امنیت مناسبی به‌سر می‌برد و دولت عراق به برقراری امنیت آن پایبند است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق متذکر شد که دولت عربستان و سفارت آن از هیجان مردمی و خشم عمومی از اعدام  «شیخ نمر باقر النمر» می‌ترسند.

این سخنگو تأکید کرد، اقدام عربستان برای قطع روابط با ایران تبعات منفی خواهد داشت.

براین اساس، صدها نفر از هواداران «مقتدی صدر» رهبر جریان «صدر» عراق، روز دوشنبه در بغداد تظاهرات گسترده‌ای محکومیت اقدام سعودی به اعدام شیخ نمر برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که مقابل سفارت سعودی در منطقه «الخضراء» برگزار شد، بستن سفارت عربستان و «اخراج سفیر» این کشور را خواستار شدند.

کد خبر : ۳۳۵۶۴۲