خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه آمریکا:

کشته شدن «زهران علوش»، مذاکرات صلح سوریه را پیچیده‌تر می‌کند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که حملاتی که منجر به کشته شدن سرکرده شبه‌نظامیان «جیش الاسلام» شد، پیشرفت مذاکرات صلح را پیچیده می‌کند.

به گزارش ایلنا به  نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که حملات هوایی روسیه، از جمله حمله اخیر که منجر به کشته شدن یکی از سرکردگان ارشد شبه‌نظامیان سوری شد، یک پیام هشدار آمیز به گروه‌های درگیر مذاکرات سیاسی، برای پایان دادن به درگیری‌ها می‌فرستد و تلاش‌ها در راستای شروع مذاکرات را پیچیده می‌کند.

 «زهران علوش»، سرکرده گروه تروریستی جیش الاسلام، که هزاران مبارز در حومه دمشق را فرماندهی می‌کرد، جمعه گذشته در یک بمباران هوایی که توسط هواپیماهای روسی صورت گرفته بود، کشته شد.

جیش الاسلام یکی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس ریاض بود؛ جایی که گروه‌های اپوزیسیون سوری روی اهداف مشترک در ارتباط با مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه توافق کردند و نخست‌وزیر پیشین سوریه به نمایندگی از آن‌ها در این گفت‌و‌گو‌ها انتخاب شد.

 «مارک تونر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این‌باره گفت که واشنگتن از هواداران علوش حمایت نمی‌کند و درباره رفتار نیروهای جیش الاسلام در میدان جنگ، نگران است اما در عین حال تاکید کرد که جیش الاسلام با شبه نظامیان داعش مبارزه کرده و در مذاکرات سیاسی برای پایان جنگ داخلی در سوریه، شرکت کرده است.

کد خبر : ۳۳۳۸۵۹