خبرگزاری کار ایران

عدم تمایل ناتو برای ارسال نیروی زمینی به سوریه

دبیرکل ناتو گفت این سازمان با ارسال نیروی زمینی برای مبارزه با داعش مخالف است.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو ارسال نیروهای زمینی این سازمان برای مبارزه با شبه نظامیان داعش در سوریه را رد کرد.

 دبیرکل ناتو، در گفت‌و‌گو با یک روزنامه سوئیسی، بر نیاز به تقویت نیروهای محلی در مبارزه با داعش، تاکید کرد.

او در پاسخ به سوال این روزنامه درباره اعزام نیروهای زمینی ناتو هم‌راستا با حملات هوایی، گفت: «ارسال نیروهای زمینی در دستور کار ناتو و متحدانش نیست».

وی افزود: «هدف ایالات متحدهٔ آمریکا، تقویت نیروهای محلی در سوریه است اگرچه این کار چندان ساده نیست اما تنها گزینه ممکن است.»

«باراک اوباما» رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته گفته بود که تصمیم وی برای ارسال نیروهای ویژه این کشور برای مبارزه با داعش در عراق، بدین معنا نیست که آمریکا قصد دارد مانند سال ۲۰۰۳، تهاجم دیگری را رهبری کند.

استولتنبرگ همچنین تاکید کرد که این درگیری‌ها، جنگ میان غرب و جهان اسلام نبوده، بلکه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است.

وی اضافه کرد که مسلمانان در خط مقدم این جنگ قرار دارند. بیشتر قربانیان این درگیری‌ها مسلمانان هستند و همچنین بیشتر آنهایی که علیه داعش مبارزه می‌کنند، نیز مسلمانان هستند.

استولتنبرگ با اشاره به حادثه سرنگونی بمب‌افکن روسیه توسط ترکیه، گفت که ناتو به آنکارا کمک خواهد کرد تا پدافند هوایی خود را بهبود بخشد.

دبیر کل ناتو همچنین گفت: «روسیه باید نقش سازنده تری در مبارزه با داعش ایفا کند.»

 

کد خبر : ۳۲۷۹۴۶