خبرگزاری کار ایران

پیشروی‌های نیروهای عراقی در شمال کشور

منابع نظامی عراق از پیشروی‌های چشمگیر نیروهای این کشور در مبارزه با گروه تروریستی داعش در محور شمالی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع نظامی عراقی اعلام کردند نیروهای امنیتی در قالب شدید‌ترین عملیات علیه گروه تروریستی داعش، به پیشروی‌هایی در شمال این کشور دست یافتند.

پس از پاک‌سازی بخش گسترده‌ای از شهرستان «بیجی» که منطقه‌ای راهبردی در ۲۰۰ کیلومتری شمال پایتخت به‌شمار می‌رود، ارتش عراق و نیروهای مردمی به پیشروی‌های خود در امتداد جاده منتهی به موصل ادامه داده‌اند.

 موصل از ژوئن ۲۰۱۴ به اشغال عناصر تروریستی داعش درآمده است.

به گفته منابع عراقی، نیروهای دولتی پس از آزادسازی روستای «الزویه» در شمال بیجی، عملیات خود را به سوی روستای «الشرقاط» ادامه می‌دهند.

یک مقام ارشد نظامی در استان صلاح‌الدین اعلام کرد، نیروهای دولتی روستاهای «المسحک» و الزویه را در ۲۵ کیلومتری شمال بیجی تحت کنترل خود درآورده‌اند. با تصرف این دو روستا، ارتباط داعش در شرق «دجله» با دیگر نقاط قطع می‌شود.

در همین راستا، «عبدالکریم خلف» ژنرال بازنشسته ارتش عراق تاکید کرد که بازپس‌گیری الزویه، میدان‌های نبرد داعش را در موقعیتی دشوار قرار می‌دهد.

در حالی‌که پیشروی نیروهای دولتی به سمت شمال بیجی شدت گرفته است، شاهدان عینی از فرار ساکنان روستاهای تحت اشغال داعش خبر می‌دهند. به گفته این شاهدان، افرادی که جرات فرار پیدا می‌کنند، به نیروهای دولتی پناه آورده و یا به طور مستقیم و جداگانه به مواضع داعش حمله می‌کنند.

کد خبر : ۳۱۴۴۰۸