خبرگزاری کار ایران

جان کری در مصاحبه با سی‌ان‌ان:

انتقال قدرت در سوریه باید منظم و مدیریت‌شده باشد

وزیرخارجه آمریکا گفت که سیاست آمریکا در سوریه تغییر کرده است و انتقال قدرت در این کشور باید با نظم و ترتیب خاصی انجام شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «جان کری» وزیرخارجه آمریکا گفت که سیاست این کشور در قبال سوریه تغییر یافته است و انتقال قدرت در سوریه باید منظم و با مدیریت انجام شود.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه خود با سی‌ان‌ان گفت: «برای مدتی طولانی تمام اعضای ائتلاف اصرار می‌کردند که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه باید فورا برکنار شود و این بیانیه اصلی اولیه بود اما، این روند را تغییر دادیم. با گذشت زمان مخالفت خود را اعلام کردیم و گفتیم که این اقدام عملی نمی‌شود. باید یک انتقال قدرت منظم داشته باشیم. انتقال با مدیریت انجام شود و به این ترتیب عواقب ناگواری از جمله کشته شدن شماری از افراد رخ نمی‌دهد. تمام این‌ها، نگرانی‌های مشخصی هستند.»

وی افزود: «به این نتیجه رسیدیم که بهتر است به تفاهم دوجانبه‌ای برسیم. اگر این اقدام در مدت زمان معقولی صورت می‌گرفت و دولت آینده تشکیل می‌شد، باید دانست که گزینه‌های زیادی وجود ندارد. اما برای حفظ نهاد‌ها، باید چیزی باشد که دولت را براساس آن بسازند.»

کد خبر : ۳۰۹۳۶۲